21/01 2011

Beneficiile SEO si Social mediaScris de admin

Beneficiile SEO si Social Media

In prezent, mai mult decat oricand, companiile de marketing si nu numai si-au schimbat viziunea de marketing pentru imbunatatirea performantei cu putine resurse si cu un buget cat mai scazut, trecand de la tehnicile traditionale la tactici digitale precum SEO  si social media. Exista foarte multe beneficii din imbinarea acestor doua resurse – SEO (search engine optimization, adica “optimizarea pentru motoare de cautare”) si SMM (social media marketing), de la marirea traficului in retelele sociale, pana la abilitatea de a atrage link-uri prin optimizarea site-ului.

In ceea ce priveste marketingul, se pot descoperi beneficiile SEO si social media in doua directii diferite.

Efecte negative ale campaniei SMM fara implementarea SEO

In primul rand, implementarea unui program de marketing online (promovarea in retele sociale de tip Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube etc) fara insa a optimiza continutul site-ului propriu, este ca si cum ati cumpara o masina foarte frumoasa, fara roti si fara volan. Un continut informational bogat (blog, forum, video, imagini, material audio etc) care nu este gasit de motoarele de cautare inseamna o pierdere semnificativa de audienta (trafic, clienti etc).

Exista site-uri sau bloguri cu continut foarte bun, pe care insa motoarele de cautare nu le gasesc dupa nici unul dintre cuvintele cheie, pentru ca nu sunt optimizate corespunzator on page (in interiorul paginii). In acelasi timp, alte site-uri, foarte bine optimizate, se regasesc in prima pagina dupa anumite cuvinte cheie nu numai cu domeniul respectiv, ci si cu pagina de Facebook, Twitter, YouTube, Flickr sau cu blogul.

Efecte negative ale campaniei SEO fara implementarea SMM

In al doilea rand, o campanie SEO care nu este sustinuta de o alta in retelele sociale nu are un impact foarte mare in mediul online. Prin natura lor, retelele sociale presupun sisteme de votare, de sharing, de postare de comentarii, de adaugare de link-uri s.a.m.d, ceea ce incurajeaza participarea utilizatorilor, deci ajuta la cresterea de link-uri inbound, adica link-uri care se intorc spre site-ul propriu.

18/01 2011

Sistem de management al calitatii si al securitatii informatiei pentru paginile web, portalurile sau aplicatii web dezvoltate de Liga Web DesignScris de admin

Incepand cu data de 14 ianuarie 2011 , Liga Software , compania de care apartine Liga WEB DESIGN a finalizat cu succes auditul de certificare a sistemului de management al calitatii, sistemului de management de mediu si sistemului de management al securitatii informatiei conform cerintelor

  • ISO 9001:2008
  • ISO 14001:2004
  • ISO 27001: 2005

    pentru domeniul de activitate:

    Dezvoltarea de solutii informatice integrate (hardware si software), pagini de web si consultanta IT.

    Multumim pe aceasta cale si firmei auditoare ROS Systema, reprezentanta in Romania a  URS UK Ltd.

    Incepand din 2011, lucrand la standarde internationale, nivelul de securitate si calitate a solutiilor noastre va creste considerabil , clientii LIGA Software avand numai de castigat.

    02/09 2010

    Importanta back-linkuri-lor in optimizarea unui siteScris de admin

    Care sunt tipurile de optimizare?

    Pe langa optimizarea in interiorul paginii (on page), un rol esential il are si orice campanie SEO din afara site-ului (off page). Succesul unei campanii de promovare online depinde de construirea unor backlink-uri puternice si de calitate (link-uri care trimit spre un site). Motoarele de cautare (Google, MSN Search, Yahoo! Search, Bing etc), atunci cand calculeaza importanta (Page Rank-ul sau PR-ul) unui site, masoara cantitatea, dar in special calitatea site-urilor care trimit spre site-ul respectiv. De aceea, obiectivul nostru trebuie sa fie obtinerea de link-uri – care se pot “traduce” ca si voturi din partea motoarelor de cautare –, link-uri care ar fi de preferat sa fie din aceeasi arie cu site-ul nostru.

    Ce face ca un link sa fie considerat “important”?

    Importanta unui link este direct proportionala cu PR-ul paginii respective, cu increderea pe care o are motorul de cautare in site-ul respectiv (credibilitatea site-ului) si cu calitatea informatiilor continute. Spre exemplu, plasarea unui link al unui restaurant intr-un ghid online al restaurantelor dintr-un anumit oras, va recomanda mai mult link-ul nostru decat daca acelasi link ar fi fost plasat pe un site al unor constructori de automobile, sa spunem. Cu cat site-ul in care am plasat link-ul are credibilitate mai mare, cu atat mai mare va fi si credibilitatea site-ului nostru.

    De cate tipuri sunt link-urile?

    Orice link care duce spre site-ul nostru este important, insa gradul sau ponderea in care acesta conteaza este diferita. De aceea, putem spune ca exista link-uri “slabe” si link-uri “puternice”.

    Back-link-uri “slabe”

    Back-link-urile “slabe”, adica cele care nu conteaza foarte mult pentru motoarele de cautare,  sunt cele care se pot obtine in mod facil, prin inscrierea automata a site-ului in directoare, prin postarea de comentarii (mai ales de tip “spam”) pe forumuri si pe bloguri, chiar si prin redactarea de articole de marketing si de fond. O alta metoda – nerecomandata insa – de a obtine link-uri foarte multe, insa de factura mai slaba. Aceata metoda ar putea functiona daca domeniul din nisa abordata este unul cu o competitie mai mica. Daca insa, aria de abordare a site-ului este una mai larga, vom descoperi sa link-farm-ul creat nu va ajuta foarte mult site-ul respectiv la o mai buna pozitionare in SERP’s (search engine results page, rezultatele returnate in urma unei cautari in motoarele de cautare), dupa anumite cuvinte cheie.

    O alta metoda de a obtine link-uri de factura slaba este reprezentata de link-urile platite, insa trebuie stiut faptul ca Google penalizeaza link-urile platite. Google descopera link-urile platite, intrucat “vanzatorii” acestora posteaza comentarii pe bloguri sau pe forumuri cu anunturi despre vanzare.

    Back-link-uri “puternice”

    Solutia este ca, in loc sa va centrati pe crearea de back-link-uri foarte multe si de calitate slaba, mai putin credibile pentru motoarele de cautare, sa reusiti sa obtineti back-link-uri “puternice”. Acestea sunt, intr-adevar, mai greu de obtinut, intrucat vin de pe site-uri cu continut relationat, cum ar fi: site-uri universitare, site-uri corporate importante, organizatii majore din domeniul respective, site-uri cu popularitate in motorul Google, site-uri de stiri importante, site-uri de cercetare din aria respectiva de activitate, site-uri considerate autoritati in domeniul site-ului de promovat.

    Ce tip de link-uri trebuie sa avem in vedere atunci cand ne promovam un site?

    1. Link-urile tematice – Daca site-ul respectiv are numai back-link-uri din domenii diferite de activitate, nu va avea o credibilitate prea mare. Importante sunt insa link-urile obtinute de pe site-uri din aceeasi nisa de activitate. Cu cat calitatea acestor link-uri este mai mare, cu atat mai mult site-ul respectiv va avea posibilitatea de a creste in SERP’s. Link-urile tematice sunt foarte importante si pentru a ajuta motorul de cautare sa inteleaga care este domeniul de activitate al site-ului dvs.

    Daca veti face link-exchange cu un site care nu este inca indexat sau daca va veti inscrie site-ul intr-un director web nelistat in Google, aceasta actiune nu va avea nici un fel de efect  asupra site-ului dvs., pe de o parte, sau poate avea chiar un efect negativ asupra site-ului dvs. (putand fi considerat ca site generator de spam) daca site-ul partener a fost indexat in Google si apoi exclus pe motiv de incalcare a regulilor impuse de motorul de cautare, pe de alta parte.

    2. Link-uri unidirectionale – Motoarele de cautare acorda o importanta mare link-urilor unidirectionale. Acestea se obtin atunci cand avem un continut deosebit (fie doarte bine scris, fie foarte controversat) si continutul este preluat prin trackback-uri in diferite bloguri, sau cand se creaza pe bloguri posture cu link spre site-ul dvs. Datorita acestei complexitati in obtinerea de link-uri unidirectional, se recurge foarte des la o alta sursa de obtinere a link-urilor, si anume la metode link-exchange 3 way sau link-exchange 4 way.

    Link-exchange 3 way presupune ca:

    x are doua site-uri A.com si B.com si y are un site C.com.

    x pune link pe site-ul B.com pentru site-ul C.com s iy pune link pe site-ul sau catre A.com.

    Link exchange 4 way se descrie astfel:

    x are doua site-uri A.com si B.com si y are tot doua site-uri C.com si D.com.

    Se vor a fi promovate site-urile A.com si C.com; de aceea,

    x pune link catre site-ul C.com pe site-ul B.com si y pune link catre site-ul A.com de pe site-ul lui, D.com.

    3. Link-uri reciproce – Usor de obtinut, intrucat ambele site-uri au de castigat in urma link-exchange-ului,  link-urile reciproce sunt considerate a fi mult mai putin calitative decat link-urile unidirectionale.

    4. Link-uri autoritare Link-urile autoritare sunt acele link-uri prezente pe site-uri cu un Page Rank foarte mare (8-10), si care, datorita importantei lor, pot trimite un link catre un site (care nu are acelasi domeniu de activitate) tocmai pentru a acorda acestuia un vot (foarte important) de incredere.

    Link-urile de cea mai buna calitate vin din locatii care sunt considerate autoritati incontestabile in domeniul de activitate al site-ului sau de pe site-uri considerate portaluri majore de informatie in domeniul respectiv. Un site “autoritar”este un site de referinta in domeniu, avand informatii valoroase pentru vizitatori. De preferat este obtinerea de link-uri  contextuale, incluse in text, dar si plasarea unui link la finalul unui articol sau chiar intr-o lista de referinta reprezinta deasemenea o solutie viabil

    25/07 2010

    Firefox Home- aplicatie free pentru IPhoneScris de admin

    Firefox Home este o aplicatie gratuita  si se poate descarca acum gratuit pe iPhone sau iPod Touch.

    Anuntul a fost facut pe blogul Mozilla iar aplicatia o gasiti pe https://www.mozilla.com/en-US/mobile/home/.

    Eu unul o asteptam de mult, fiind si fan mozilla, sper ca in scurt timp sa se revina cu update-uri (momentan se pot importa tab-uri, bookmark-uri si history).

    Enjoy!

    18/06 2010

    Cat costa un magazin online?Scris de admin

    In principiu se poate vorbi despre trei nivele de preturi pentru magazine online (in functie de solutii, functionalitati, servicii):

    Ce contine un magazin online care costa intre 500 si 1000 euro ?

    Aceste magazine sunt dezvoltate pe platforme standard (fie ca este un software open source sau o solutie in-house dezvoltata de firma de web design).

    Serviciile incluse sunt de obicei urmatoarele:

    • personalizare layout (web design si design logo)
    • configurare categorii, stabilirea campurilor standard ale produselor (modele, culori, producatori etc.) si introducere  produse pe magazinul online
    • optimizare dinamica on-page (setare meta-tag-uri)
    • configurare modalitati de plata

    De ce costa peste 1000 de euro un magazin virtual complex?

    Un magazin virtual complex va oferi potentialilor clienti functionalitati suplimentare ca:

    • configuratoare de produse
    • comparatoare de produse sau de preturi
    • management intern al magazinului cu posibilitate de administrare stocuri si de facturare
    • modalitati de plata  suplimentare si rapoarte de analiza financiara
    • module de review-uri sau de promovare prin instrumente de social media
    • integrare cu site-uri gen price.ro, smartbuy.ro sau alte portale B2B
    • modul de marketing prin newsletter

    In plus, un astfel de magazin virtual beneficiaza de un design premium si de optimizare pe o perioada de 3-4 luni (campanii de optimizare web pe anumite seturi de cuvinte cheie)

    Pret de peste 3500 de euro pentru un business online?

    Da, nu e greseala… si costurile pot creste si mai mult avand in vedere ca un business online are nevoie de zeci de ore de analiza si de cercetare a pietei, de implementare a solutiei, de integrare cu software de tip ERP sau CRM.

    Practic toate cele prezentate mai sunt inglobate intr-o astfel de solutie, in plus originalitatea va prima si functionalitatile vor fi dintre cele mai diverse : module de prezentare video, sisteme de publicitate prin afiliati sau magazin optimizat pentru telefoanele mobile.

    O astfel de solutie se dezvolta in special pentru magazinele online ale marilor companii sau magazinelor care au caracteristici aparte (magazine de muzica, magazinele de software sau cele de fashion cu prezentari video )

    Un buget serios… dar si un ROI pe masura investitiei!

    Echipa Liga Web Design va analiza cu atentie proiectul dumnevoastra si va va propune solutia potrivita pentru tipul dumnevoastra de business si pentru bugetul pe care il aveti alocat.

    Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa solicitati o intalnire cu consultantii nostri sau sa ne trimiteti un email cu descrierea magazinului online pe care doriti sa il lansati.

    12/06 2010

    Cat costa un site? Vreau o oferta de pret pentru creare site…Scris de admin

    Cred ca fiecare firma de web design s-a lovit de aceasta “problema” la un moment dat, primind cereri de oferta care contineau doar “cat costa un site?“, “vreau si eu un pret pentru creare site“.

    Daca nu avem o descriere minimala a site-ului sau macar tipul de site pe care il  doriti (magazin online, site de prezentare) nu putem sa va spunem un pret aproximativ.

    Liga Webdesign vine  in intampinarea dumnevoastra cu urmatoarele variante :

    • Consultanta gratuita la telefon pentru a afla preturile pentru creare site! Ne sunati si noi va intrebam despre site-ul dumnevoastra, daca doriti servicii complete, daca aveti hosting sau nu ,va spunem cam cat ar costa sa promovati site-ul si cum vom face asta, va propunem solutii pentru bugetul pe care il aveti in cazul in care pretul pentru web design  este prea mare.
    • Va sunam noi ! Ne lasati numarul de telefon folosind formularul de contact si va sunam noi sa discutam mai multe despre preturi si cat costa un site.
    • Cereti o intalnire cu unul dintre consultantii nostri. Vom aveam o intalnire in care va vom explica despre raportul pret/calitate, care sunt avantajele sa investiti intr-un proiect online sau care este cea mai buna solutie pentru bugetul dumnevoastra .
    • un formular de cerere oferta pret (un formular complex care sa ne ajute sa va dam un pret estimativ )
    • oferte de pret standard care sa va ajute sa va formati o parere despre tarifele si preturile pentru web design pe care le avem
    09/06 2010

    Urmatorul update de page rank la Google in 2010Scris de admin

    Pe baza update-urilor din alti ani se estimeaza a fi urmatorul calendar pe 2010 la update-ul page-rank-ului la Google:

    • primul Rank Update: iunie 2010 – iulie 2010
    • al doilea Update: September 2010 – octombrie 2010
    • al treilea Rank Update:decembrie 2010

    Este interesant pentru cei care inca iau PR Google ca un indicator al backlinkuri-lor.

    De obicei exista 4 update-uri pe an, primul update de page-rank a fost in luna martie.

    07/06 2010

    O lista cu 10 platforme free pentru a crea un blog gratisScris de admin

    Daca sunteti la inceput in online, va recomand sa va creati un blog gratis pe una din urmatoarele platforme, urmand ca atunci cand blogul va avea succes sa va puteti cumpara un domeniu si sa va transferati blogul.

    Dupa un mic research am gasit o multime de platforme pentru a crea un blog , din care am ales 10 din considerente legate de popularitate, SEO, spatiul oferit si posibilitatile de personalizare.

    Deci lista de platforme free pentru blog:

    Daca aveti alte sugestii, sigur mi-a scapat ceva… Pentru cei care sunt la inceput, interesant de citit “sfaturi pentru bloggeri

    O sa revin cu platforme gratis pentru blog  din romania intr-un post ulterior.

    02/06 2010

    O noua identitate si mai urmeazaScris de admin

    Am lansat noul site ligaweb.ro, in ca nu este gata 100% mai urmeaza cateva adaugiri si imbunatatiri.

    Deocamdata va invitam sa studiati noile servicii:

    Web design

    Creare site de prezentare

    Dezvoltare pagini web

    Creare CMS – administrare site

    Design logo (sigla firma)

    Design materiale publicitare

    31/05 2010

    CUM SE CONSTUIESTE O RETEA DE LINKURI IN PROMOVAREA WEB (SEO)?Scris de admin

    Probabil cea mai importanta parte a procesului de optimizare pentru motoare de cautare(SEO )  este in acest moment promovarea web (sau seo online).

    Prin construirea unei retele de linkuri de calitate site-ul poate creste spectaculos in SERP.

    Chiar daca dureaza foarte mult si este costisitoare, este foarte importanta si neaparat trebuie sa faca parte din  strategia de marketing online a companiei dumneavoastra.

    Castigarea linkurilor nu se face prin spam sau fara un plan anume.

    Aveti grija la urmatoarele sfaturi pentru optimizarea online:

    • Trebuie sa stabiliti cuvintele cheie targetate
    • Trebuie sa aveti o strategie de construire a linkurilor
    • Trebuie sa indentificati site-uri cat mai relevante si cat mai cunoscute in domeniul din care face parte pagina dvs
    • Trebuie sa va asigurati ca linkul dumnevoastra va rezista
    • Trebuie sa aveti grija la linkurile no- folow