Posts Tagged ‘SEO’

19/03 2012

Prea mult SEO poate afecta o afacere ecommerce?Scris de admin

In ciuda proeminentei retelelor de social media, traficul provenit din motoarele de cautare ramane crucial pentru comerciantii online. Dar concentrarea prea intensa asupra optimizarii motoarelor de cautare in detrimentul acordarii atentiei asupra cumparatorilor poate dauna afacerilor online.

Cea mai mare problema in ceea ce priveste optimizarea si uzabilitatea este ca poti face schimbari care sunt vizibile pentru utilizatori, si schimbari care trec neobservate. Si provocarea vine atunci cand schimbarile sunt vizibile. Exemple de schimbari care trec neobservate pot fi optimizarea vitezei de incarcare a paginii site-ului, modificarea tagurilor de titlu sau al meta descrierilor – desi chiar si acestea sunt observabile in rezultatele cautarilor.

Dar cand userii acceseaza o pagina, nu sunt atenti la titlul paginii sau la descrierile meta din codul sursa. Asa ca, atunci cand vine vorba despre probleme de uzabilitate, ne referim la schimbarile vizibile de continut din pagina. Navigabilitatea este una dintre cele mai mari probleme care pot afecta atat SEO, cat si uzabilitatea (cum ar fi navigarea mai rapida sau sortarea produselor in functie de utilitate); cand faci schimbari SEO in aceste sensuri, le poti crea probleme utilizatorilor.

Asadar, oricat de tentant ar fi sa faci schimbari in ceea ce priveste navigatia (si care ar putea fi folositoare si pentru SEO), ai toate sansele sa afectezi abilitatea utilizatorilor de a traversa site-ul. Pentru ca daca este vorba de SEO, e esential ca modificarile sa fie receptate corect de catre motoarele de cautare, care sa fie in stare sa ghideze utilizatorii la paginile pe care acestia doresc sa le acceseze. Deseori, oamenii isi optimizeaza paginile folosindu-se de cuvinte cheie, ca unealta; de cele mai multe ori, acestea nu au efectul scontat; navigatia si breadcrumb-urile nu ajuta nici ele foarte mult; ba din contra, fac continutul textual sa para prost scris si saracacios in informatii.

Este important sa va asigurati ca site-ul, continutul, layout-ul, instructiunile de navigare si cuvintele cheie au legatura si folosirea lor impreuna are sens; pentru ca statisticile Google in ceea ce priveste cuvintele cheie nu trimit neaparat clientii catre produsele dumneavoastra; este important ca optimizarea sa se faca tinand cont de cutumele utilizatorilor. In ceea ce priveste optimizarea, cantitatea nu numai ca nu ajuta foarte mult, dar poate chiar sa dauneze unui site; este preferabil un site curat, cu afisari relevante in functie de cautari.

Motoarele de cautare vor sa le ofere utilizatorilor o experienta placuta; sa presupunem ca ati creat un site grozav pentru utilizatori si aveti rezultate extraordinar de bune, insa Google nu va rasplateste in aceeasi masura ca pe competitorii dumneavoastra; in acest caz, Google este cel care nu-si face treaba, nu dumneavoastra. Asta nu inseamna ca nu se va revansa la un moment dat, cand greseala va fi sesizata; se vor asigura ca veti avea un rank mai bun decat al competitorilor dumneavoastra, pentru ca acesta este scopul.

Acum sa facem o comparatie intre traficul din motoarele de cautare si traficul din social media; exista diferente majore, desigur; pentru ca social media, dupa cum are si denumirea, este un mediu destinat socializarii; nimeni nu vrea sa intre pe o retea de socializare pentru a compara produse si preturi; asadar, scopul este interactiunea, comunicarea. Cel mai bun SEO este acela realizat in functie de continut; iar un continut bun trebuie promovat – aici intervine rolul social media.

16/06 2011

Liga Web merge la Women on Web 2011Scris de admin

Maine este a doua editie a conferintei femeilor din online-ul romanesc, Women on Web 2011. Women on Web este organizata de Evensys si promoveaza femeile din online si proiectele pe care le dezvolta. Printre speakerii de la aceasta editie se numara Cristina Bazavan, Sanda Nicola, Cori, Gramescu, Costin Cocioaba si alti specialisti ai online-ului romanesc. Conferinta surprinde oportunitatile si tendintele pe care Internetul le ofera astazi. Se va rezuma la o jumatate de zi de prezentari care au menirea sa inspire, sa activeze si sa ofere multiple posibilitati de networking si colaborare.

De la Liga Web merge PR & Marketing Managerul si specialistul nostru SEO, Diana. Maine va vom oferi mai multe detalii despre eveniment. Urmariti paginile noastre de Facebook si Twitter pentru informatii live de la Women on Web 2011.

09/02 2011

Trend-uri de marketing online pe care nu trebuie sa le ratati in 2011Scris de admin

1) Lumea migreaza spre mobil!

Sunt aproximativ 90 de milioane de utilizatori de telefonie mobila in lume care navigheaza zilnic pe internet, numar care este asteptat sa depaseasca un milliard pana in 2013. Nu permiteti companiei dumneavoastra sa piarda bani din simplul motiv ca site-ul dvs nu este optimizat corect. Cand utilizatorii de mobil cauta pe internet, rezultatele pentru paginile mobile optimizate din Google sunt afisate inainte de cele optimizate numai pentru calculatoare si laptopuri. Trebuie sa va asigurati ca oamenii ajung pe site-ul dumneavoastra, indiferent pe ce platforma ar cauta, prin incorporarea unei strategii de optimizare pentru internet mobil in planul dvs de marketing.

2) Marketing bazat pe locatie

Foursquare, Gowalla, Facebook Places  si o multitudine de alte servicii bazate pe locatie pentru smartphone-uri au cooptat o multime de utilizatori in 2010. In 2011 specialistii de marketing vor incerca sa intre si mai mult in contact cu publicul local al unei afaceri, facand din Location Marketing o prioritate.

3) Viteze mari de incarcare a site-urilor

Site-ul tau e facut numai cu flash si arata spectaculos, dar asta numai dupa ce se incarca (daca se incarca)? Acest mod de abordare nu va mai functiona! Site-urile care se incarca prea greu vor intampina repercursiuni negative pentru ca Google scade rating-ul paginilor web care se incarca prea greu. Nu permiteti afacerii dumneavoastra sa fie penalizata dintr-o asemenea banalitate.

4) Nu mai este doar SEO, este SMO- Social Media Marketing

Compania dumneavoastra trebuie sa fie prezenta, activa si sa ia intodeauna in considerare cuvintele cheie cand postati continut pe site- urile de social media. In 2011 extindeti-va strategia de marketing online, nu va limitati doar la SEO (Search Engine Optimization), incepeti sa integrati si site-urile de socializare prin SMO (Search Media Optimization)!

5) Cautari personalizate

Fie ca utilizatorilor de internet le place sau nu, cautarile personalizate vor deveni din ce in ce mai folosite in anii ce urmeaza. Rezultatele cautarilor personalizate se vor baza pe obiceiurile de browsing ale fiecarui utilizator internet in parte, fapt care inseamna ca atat utilizatorii cat si companiile ar trebui sa fie pregatiti. Consumatorii ar trebui sa fie constienti ca obiceiurile lor online ar putea fi urmarite, companiile ar trebui sa fie constiente de faptul ca site-urile mai populare vor atinge pozitii superioare in rezultatele cautarilor personalizate. Daca site-ul dumneavoastra nu are in prezent foarte multi utilizatori, trebuie sa luati masuri in acest sens si sa va revizuiti strategiile de marketing online.

La fel cum se intampla cu majoritatea sfaturilor, sunt constienta ca majoritatea punctelor de aici sunt mai usor zise decat puse in practica. Daca aveti nevoie de ajutor pentru a implementa aceste trend-uri in strategia dumneavoastra de marketing, asigurati-va ca angajati compania careia ii pasa cu adevarat de succesul afacerii dumneavoastra!

04/02 2011

4 moduri in care Social Media poate avantaja afacerea taScris de admin

Social Media este peste tot acum. O vedem in posturi pe blog, feed-urile de pe Twitter sunt integrate programelor de stiri, in ultima luna pana si mama si-a facut cont pe Facebook! Dar este social media folositoare afacerii tale? Chiar daca nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, toate pot obtine beneficii prin utilizarea ei.

Aici sunt 4 moduri in care orice afacere poate obtine avantaje prin folosirea social media:

1.Cunoaste-ti audienta

Social media sunt pline de grupuri, pagini de fani si alte lucruri care fac gasirea unei audiente interesate de ceea ce ai de zis/de vandut un proces relativ usor. Dar in multitudinea de retele sociale, de unde stii care este cea preferata de potentialii tai clienti? Cateva resurse pe care le poti folosi pentru asta sunt:

  • Foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi cum vorbesc oamenii  despre subiectul sau industria din care face parte afacerea ta.
  • Fa-ti un cont pe facebook (daca inca nu ai unul) si cauta grupuri si pagini relevante. Cauta grupuri si pagini pe aceeasi tema care te intereseaza si pe tine si urmareste cum interactioneaza utilizatorii.
  • Forumurile sunt mai old-school, dar pot fi o resursa uriasa pentru a vedea pe ce site-uri mai intra utilizatorii. Forumul poate fi locul in care iti vei gasi publicul sau unealta care te va directiona spre acel loc.

Dupa ce ai gasit site-urile pe care intra cei interesati de segmentul tau de piata, incearca sa interactionezi cu publicul tau. Pentru multe afaceri, Twitter si Facebook sunt ideale pentru inceput, dar ar fi bine sa gasesti site-uri de socializare de nisa. Noi te putem ajuta in explorarea posibilitatilor oferite de social media, nu trebuie decat sa ne contactezi si iti vom pune la dispozitie cei mai buni specialisti in marketing online.

2. Construieste-ti reputatia

Ai aici cateva unelte pe care le poti folosi pentru a monitoriza evolutia reputatiei tale online si a lua masurile necesare solidificarii ei:

  • O sa ma repet, foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi toate conversatiile care se refera la brand-ul tau
  • Poti sa-ti setezi un cont de Google Alerts pentru brand-ul tau si cuvintele tale cheie ca sa vezi ce se intampla online in legatura cu aria ta de activitate

Monitorizarea si consolidarea reputatiei companiei tale este unul dintre principalele motive pentru care trebuie sa folosesti social media. Daca primesti chiar si feedback negativ poti lua foarte repede masuri pentru a preveni escaladari grave de situatie.

3.Promotii

Promotiile nu sunt o noutate pe internet, dar ating noi nivele cu social media. Daca adresezi mesajul potrivit pe canalul potrivit poti influenta o masa mare de oameni. Cheia este sa ai deja multe conexiuni, mai ales cu oameni care sunt dispusi sa dea informatia mai departe. Ca o promotie sa aiba succes in social media trebuie sa ai un plan clar si multe relatii in online. Daca trimiti un tweet celor 30 de followers ai tai nu ai rezolvat nimic. De aceea ai nevoie de specialisti in social media si marketing online, pentru a te asigura ca mesajul tau ajunge la cat mai multi oameni  si, cel mai important, la publicul tau tinta.

4.SEO si beneficiile traficului

Social Media poate fi o unealta grozava in generarea traficului spre site-ul tau. Nu intodeauna genereaza trafic care s-ar putea transpune in vanzari, dar face din site-ul tau un subiect de conversatie, iti aduce recunoastere si autoritate si asta iti va aduce vanzari. Social Media este o buna modalitate de link-building. Cand o pagina este promovata pe mai multe retele sociale, oamenii vor pune link-uri spre ea. Toate aceste link-uri te pot ajuta sa urci in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare si imbunatatesc autoritatea site-ului tau.

Dupa cum am mentionat la inceputul acestui post, nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, dar toate companiile pot profita de avantajele oferite de aceasta intr-un fel sau altul. Cateva lucruri cu care poti sa incepi sa-ti consolidezi prezenta online:

  • Daca site-ul tau nu are un blog, trebuie sa iti faci unul. Blogurile sunt locul in care generezi continutul care va fi promovat in media sociale si este un mod de a interactiona cu clientii tai.
  • Foloseste Twitter si Facebook in avantajul afacerii tale. Pune linkuri spre afacerea ta in paginile de profil.
  • Nu te limita la Facebook si Twitter. Exploreaza toate site-urile de socializare si social bookmarking pentru a aduce link-uri spre site-ul tau si pentru a-ti spori vizibilitatea.

Intodeanuna se pot face mai multe, dar aceste patru puncte sunt un loc bun de pornire. Daca vrei sa-ti creezi o prezenta durabila si respectata in online trebuie sa contactezi specialistii nostri in Social Media Marketing, pentru ca noi suntem cei care te pot ajuta sa-ti atingi target-ul si sa obtii beneficii reale pentru afacerea ta. Intra pe LigaWeb.ro!

07/06 2010

O lista cu 10 platforme free pentru a crea un blog gratisScris de admin

Daca sunteti la inceput in online, va recomand sa va creati un blog gratis pe una din urmatoarele platforme, urmand ca atunci cand blogul va avea succes sa va puteti cumpara un domeniu si sa va transferati blogul.

Dupa un mic research am gasit o multime de platforme pentru a crea un blog , din care am ales 10 din considerente legate de popularitate, SEO, spatiul oferit si posibilitatile de personalizare.

Deci lista de platforme free pentru blog:

Daca aveti alte sugestii, sigur mi-a scapat ceva… Pentru cei care sunt la inceput, interesant de citit “sfaturi pentru bloggeri

O sa revin cu platforme gratis pentru blog  din romania intr-un post ulterior.

31/05 2010

CUM SE CONSTUIESTE O RETEA DE LINKURI IN PROMOVAREA WEB (SEO)?Scris de admin

Probabil cea mai importanta parte a procesului de optimizare pentru motoare de cautare(SEO )  este in acest moment promovarea web (sau seo online).

Prin construirea unei retele de linkuri de calitate site-ul poate creste spectaculos in SERP.

Chiar daca dureaza foarte mult si este costisitoare, este foarte importanta si neaparat trebuie sa faca parte din  strategia de marketing online a companiei dumneavoastra.

Castigarea linkurilor nu se face prin spam sau fara un plan anume.

Aveti grija la urmatoarele sfaturi pentru optimizarea online:

  • Trebuie sa stabiliti cuvintele cheie targetate
  • Trebuie sa aveti o strategie de construire a linkurilor
  • Trebuie sa indentificati site-uri cat mai relevante si cat mai cunoscute in domeniul din care face parte pagina dvs
  • Trebuie sa va asigurati ca linkul dumnevoastra va rezista
  • Trebuie sa aveti grija la linkurile no- folow
31/05 2010

CE INSEAMNA SEO?Scris de admin

SEOsearch engine optimization) este procesul prin care un website va fi optimizat astfel incat sa castige vizitatori prin aparitia pe o pozitie buna intr-un motor de cautare.

Cu cat pozitia unui site este mai buna la cautarea intr-un anumit motor de cautare , cu atat mai mult cresc sansele ca site-ul sa fie vizitat.

Poate ati observat ca la cautarea unui cuvant in motoare de cautare diferite (Yahoo sau Google) site-uri care apar in prima pagina sunt diferite.

De aceea cand un site este optimizat , este optimizat avand in vedere regulile impuse de toate motoarele de cautare importante sau in cazul in care se doreste , se poate insista pe un anumit motor de cautare (de exemplu in Romania, majoritatea navigatorilor pe internet folosesc Google).

Liga Web design este o firma specializata pe servicii de web design si optimizare site. Apelati la noi cu incredere, oferim rezultate intr-un timp relativ scurt !