Posts Tagged ‘twitter’

19/03 2012

Cele 10 porunci pentru o interactiune sociala online eficaceScris de admin

Iata un plan in zece etape care sa va ajute sa interactionati eficient cu publicul din mediul online. Aceste sfaturi practice vor contribui la transformarea dumneavoastra intr-un bun membru al comunitatilor de social networking din care faceti parte.

1. Arageti clientii in mod natural, nu-i fortati sa va observe

Una dintre primele lectii pe care le veti invata foarte repede in momentul implicarii in fenomenul social media este ca formele traditionale de marketing nu au aceeasi eficienta in online. Asadar, nu incercati sa scoateti la inaintare produsele si serviciile pe care le oferiti; uneltele noi impun conceperea si respectarea unor reguli noi.

De exemplu, nu le trimiteti noilor fani de pe Twitter mesaje de genul “Va multumim ca ne urmariti activitatea. Vizitati gratuit site-ul nostru web… (mesaje promotionale)”.

2. Castigati-va dreptul de a va face auziti

Implicarea in social media inseamna conversatie si participare. Nivelul dumneavoastra in calitate de participant este judecat in functie de valorile pe care le furnizati comunitatii, ca intreg. Slavirea celorlalti participanti va va aduce foarte putina atentie; in schimb, impartasirea libera a ideilor va va ajuta sa deveniti un membru respectat.

3. Continutul este cel mai important

Nimic nu poate concura cu un continut bine scris si plin de informatii folositoare, indiferent de formele pe care le ia: postari pe blog, mini-postari pe Twitter, actualizari de status, videoclipuri, imagini, tutoriale etc. Beneficiile unui astfel de continut sunt urmatoarele:

  • imbunatatirea plasarii in motoarele de cautare – Google adora continutul updatat frecvent;
  • conducere puternica – un continut de calitate va confera alura unui expert in deplina masura sa ofere sfaturi;
  • implicarea mai eficienta a clientilor – continutul construit in functie de nevoile publicului ii va face sa revina;
  • transformarea in active share-uibile – dorinta de a distribui continutul a generat aparitia unor layere de social media prin intermediul carora fanii sa poata share-ui informatia (cum ar fi Facebook like, Tweet this etc)

4. Autenticitatea si transparenta sunt pietrele de temelie ale social networking-ului

Chiar daca pare un cliseu, exact acestea sunt fundamentele paradigmei de marketing realizat prin intermediul new media. Fiti reali (umani). Fiti deschisi. Fiti sinceri. Recunoasteti-va greselile, atunci cand este cazul.

5. Nu trebuie sa fiti prezent pe toate retelele de socializare

Este imposibil sa mentineti o prezenta activa pe toate retelele de socializare, si nu este nevoie sa faceti acest lucru. Este important sa fiti prezenti acolo unde sunt prezente publicurile dumneavoastra.

6. Daruiti, si veti fi rasplatiti

Adoptati o atitudine de disponibilitate pentru ajutorare, in activitatile dumneavoastra sociale; aceasta va va asigura construirea unui nume credibil in cercurile de social media unde sunteti prezent.

“Pierdeti controlul marketing-ului”; dati idei si informatii in mod gratuit, fara a cere vreo recompensa. Aceasta disponibilitate de a sugera secretele dumneavoastra de marketing va va aduce beneficii pe termen lung.

7. Este vorba doar despre un canal

Regulile de marketing inca se aplica, intr-un fel sau altul. Social media este inca un canal construit pentru a va oferi spatiu pentru mesajele pe care vreti sa le transmiteti publicului. Nu ar trebui privit ca un substitut pentru celelalte mijloace de promovare, ci ca o completare.

8. Social media este o stare de spirit

Trebuie sa incorporati principiile de social media in gandirea dumneavoastra. Nu este suficient sa va schimbati uneltele (tacticile), ci este necesar sa va modificati si gandirea (strategiile). Nu are nici un efect sa invatati cum sa faceti ceva si, in acelasi timp, sa nu intelegeti de ce faceti acel lucru.

9. Fiti dumneavoastra insiva

Recomandam folosirea unei fotografii personale ca avatar, si a numelui real. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa aveti o identitate legata de brand-ul dumneavoastra. Argumentul este simplu: oamenii prefera sa interactioneze cu alti oameni, nu cu imaginea unui brand.

A fi dumneavoastra insiva inseamna, de asemenea, sa nu pretindeti ca sunteti altceva decat ceea ce sunteti. Amintiti-va cel de-al patrulea sfat, si tineti cont de autenticitate si transparenta.

10. Experimentati

Chiar daca are la baza un set de reguli nescrise, social media nu dispune si de coduri practice sau filosofice. Este inca loc pentru experimente; de fapt, aceasta este singura modalitate prin care fenomenul va lua amploare.

04/02 2011

4 moduri in care Social Media poate avantaja afacerea taScris de admin

Social Media este peste tot acum. O vedem in posturi pe blog, feed-urile de pe Twitter sunt integrate programelor de stiri, in ultima luna pana si mama si-a facut cont pe Facebook! Dar este social media folositoare afacerii tale? Chiar daca nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, toate pot obtine beneficii prin utilizarea ei.

Aici sunt 4 moduri in care orice afacere poate obtine avantaje prin folosirea social media:

1.Cunoaste-ti audienta

Social media sunt pline de grupuri, pagini de fani si alte lucruri care fac gasirea unei audiente interesate de ceea ce ai de zis/de vandut un proces relativ usor. Dar in multitudinea de retele sociale, de unde stii care este cea preferata de potentialii tai clienti? Cateva resurse pe care le poti folosi pentru asta sunt:

  • Foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi cum vorbesc oamenii  despre subiectul sau industria din care face parte afacerea ta.
  • Fa-ti un cont pe facebook (daca inca nu ai unul) si cauta grupuri si pagini relevante. Cauta grupuri si pagini pe aceeasi tema care te intereseaza si pe tine si urmareste cum interactioneaza utilizatorii.
  • Forumurile sunt mai old-school, dar pot fi o resursa uriasa pentru a vedea pe ce site-uri mai intra utilizatorii. Forumul poate fi locul in care iti vei gasi publicul sau unealta care te va directiona spre acel loc.

Dupa ce ai gasit site-urile pe care intra cei interesati de segmentul tau de piata, incearca sa interactionezi cu publicul tau. Pentru multe afaceri, Twitter si Facebook sunt ideale pentru inceput, dar ar fi bine sa gasesti site-uri de socializare de nisa. Noi te putem ajuta in explorarea posibilitatilor oferite de social media, nu trebuie decat sa ne contactezi si iti vom pune la dispozitie cei mai buni specialisti in marketing online.

2. Construieste-ti reputatia

Ai aici cateva unelte pe care le poti folosi pentru a monitoriza evolutia reputatiei tale online si a lua masurile necesare solidificarii ei:

  • O sa ma repet, foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi toate conversatiile care se refera la brand-ul tau
  • Poti sa-ti setezi un cont de Google Alerts pentru brand-ul tau si cuvintele tale cheie ca sa vezi ce se intampla online in legatura cu aria ta de activitate

Monitorizarea si consolidarea reputatiei companiei tale este unul dintre principalele motive pentru care trebuie sa folosesti social media. Daca primesti chiar si feedback negativ poti lua foarte repede masuri pentru a preveni escaladari grave de situatie.

3.Promotii

Promotiile nu sunt o noutate pe internet, dar ating noi nivele cu social media. Daca adresezi mesajul potrivit pe canalul potrivit poti influenta o masa mare de oameni. Cheia este sa ai deja multe conexiuni, mai ales cu oameni care sunt dispusi sa dea informatia mai departe. Ca o promotie sa aiba succes in social media trebuie sa ai un plan clar si multe relatii in online. Daca trimiti un tweet celor 30 de followers ai tai nu ai rezolvat nimic. De aceea ai nevoie de specialisti in social media si marketing online, pentru a te asigura ca mesajul tau ajunge la cat mai multi oameni  si, cel mai important, la publicul tau tinta.

4.SEO si beneficiile traficului

Social Media poate fi o unealta grozava in generarea traficului spre site-ul tau. Nu intodeauna genereaza trafic care s-ar putea transpune in vanzari, dar face din site-ul tau un subiect de conversatie, iti aduce recunoastere si autoritate si asta iti va aduce vanzari. Social Media este o buna modalitate de link-building. Cand o pagina este promovata pe mai multe retele sociale, oamenii vor pune link-uri spre ea. Toate aceste link-uri te pot ajuta sa urci in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare si imbunatatesc autoritatea site-ului tau.

Dupa cum am mentionat la inceputul acestui post, nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, dar toate companiile pot profita de avantajele oferite de aceasta intr-un fel sau altul. Cateva lucruri cu care poti sa incepi sa-ti consolidezi prezenta online:

  • Daca site-ul tau nu are un blog, trebuie sa iti faci unul. Blogurile sunt locul in care generezi continutul care va fi promovat in media sociale si este un mod de a interactiona cu clientii tai.
  • Foloseste Twitter si Facebook in avantajul afacerii tale. Pune linkuri spre afacerea ta in paginile de profil.
  • Nu te limita la Facebook si Twitter. Exploreaza toate site-urile de socializare si social bookmarking pentru a aduce link-uri spre site-ul tau si pentru a-ti spori vizibilitatea.

Intodeanuna se pot face mai multe, dar aceste patru puncte sunt un loc bun de pornire. Daca vrei sa-ti creezi o prezenta durabila si respectata in online trebuie sa contactezi specialistii nostri in Social Media Marketing, pentru ca noi suntem cei care te pot ajuta sa-ti atingi target-ul si sa obtii beneficii reale pentru afacerea ta. Intra pe LigaWeb.ro!

21/01 2011

Beneficiile SEO si Social mediaScris de admin

Beneficiile SEO si Social Media

In prezent, mai mult decat oricand, companiile de marketing si nu numai si-au schimbat viziunea de marketing pentru imbunatatirea performantei cu putine resurse si cu un buget cat mai scazut, trecand de la tehnicile traditionale la tactici digitale precum SEO  si social media. Exista foarte multe beneficii din imbinarea acestor doua resurse – SEO (search engine optimization, adica “optimizarea pentru motoare de cautare”) si SMM (social media marketing), de la marirea traficului in retelele sociale, pana la abilitatea de a atrage link-uri prin optimizarea site-ului.

In ceea ce priveste marketingul, se pot descoperi beneficiile SEO si social media in doua directii diferite.

Efecte negative ale campaniei SMM fara implementarea SEO

In primul rand, implementarea unui program de marketing online (promovarea in retele sociale de tip Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube etc) fara insa a optimiza continutul site-ului propriu, este ca si cum ati cumpara o masina foarte frumoasa, fara roti si fara volan. Un continut informational bogat (blog, forum, video, imagini, material audio etc) care nu este gasit de motoarele de cautare inseamna o pierdere semnificativa de audienta (trafic, clienti etc).

Exista site-uri sau bloguri cu continut foarte bun, pe care insa motoarele de cautare nu le gasesc dupa nici unul dintre cuvintele cheie, pentru ca nu sunt optimizate corespunzator on page (in interiorul paginii). In acelasi timp, alte site-uri, foarte bine optimizate, se regasesc in prima pagina dupa anumite cuvinte cheie nu numai cu domeniul respectiv, ci si cu pagina de Facebook, Twitter, YouTube, Flickr sau cu blogul.

Efecte negative ale campaniei SEO fara implementarea SMM

In al doilea rand, o campanie SEO care nu este sustinuta de o alta in retelele sociale nu are un impact foarte mare in mediul online. Prin natura lor, retelele sociale presupun sisteme de votare, de sharing, de postare de comentarii, de adaugare de link-uri s.a.m.d, ceea ce incurajeaza participarea utilizatorilor, deci ajuta la cresterea de link-uri inbound, adica link-uri care se intorc spre site-ul propriu.