Posts Tagged ‘Promovarea online’

19/03 2012

Prea mult SEO poate afecta o afacere ecommerce?Scris de admin

In ciuda proeminentei retelelor de social media, traficul provenit din motoarele de cautare ramane crucial pentru comerciantii online. Dar concentrarea prea intensa asupra optimizarii motoarelor de cautare in detrimentul acordarii atentiei asupra cumparatorilor poate dauna afacerilor online.

Cea mai mare problema in ceea ce priveste optimizarea si uzabilitatea este ca poti face schimbari care sunt vizibile pentru utilizatori, si schimbari care trec neobservate. Si provocarea vine atunci cand schimbarile sunt vizibile. Exemple de schimbari care trec neobservate pot fi optimizarea vitezei de incarcare a paginii site-ului, modificarea tagurilor de titlu sau al meta descrierilor – desi chiar si acestea sunt observabile in rezultatele cautarilor.

Dar cand userii acceseaza o pagina, nu sunt atenti la titlul paginii sau la descrierile meta din codul sursa. Asa ca, atunci cand vine vorba despre probleme de uzabilitate, ne referim la schimbarile vizibile de continut din pagina. Navigabilitatea este una dintre cele mai mari probleme care pot afecta atat SEO, cat si uzabilitatea (cum ar fi navigarea mai rapida sau sortarea produselor in functie de utilitate); cand faci schimbari SEO in aceste sensuri, le poti crea probleme utilizatorilor.

Asadar, oricat de tentant ar fi sa faci schimbari in ceea ce priveste navigatia (si care ar putea fi folositoare si pentru SEO), ai toate sansele sa afectezi abilitatea utilizatorilor de a traversa site-ul. Pentru ca daca este vorba de SEO, e esential ca modificarile sa fie receptate corect de catre motoarele de cautare, care sa fie in stare sa ghideze utilizatorii la paginile pe care acestia doresc sa le acceseze. Deseori, oamenii isi optimizeaza paginile folosindu-se de cuvinte cheie, ca unealta; de cele mai multe ori, acestea nu au efectul scontat; navigatia si breadcrumb-urile nu ajuta nici ele foarte mult; ba din contra, fac continutul textual sa para prost scris si saracacios in informatii.

Este important sa va asigurati ca site-ul, continutul, layout-ul, instructiunile de navigare si cuvintele cheie au legatura si folosirea lor impreuna are sens; pentru ca statisticile Google in ceea ce priveste cuvintele cheie nu trimit neaparat clientii catre produsele dumneavoastra; este important ca optimizarea sa se faca tinand cont de cutumele utilizatorilor. In ceea ce priveste optimizarea, cantitatea nu numai ca nu ajuta foarte mult, dar poate chiar sa dauneze unui site; este preferabil un site curat, cu afisari relevante in functie de cautari.

Motoarele de cautare vor sa le ofere utilizatorilor o experienta placuta; sa presupunem ca ati creat un site grozav pentru utilizatori si aveti rezultate extraordinar de bune, insa Google nu va rasplateste in aceeasi masura ca pe competitorii dumneavoastra; in acest caz, Google este cel care nu-si face treaba, nu dumneavoastra. Asta nu inseamna ca nu se va revansa la un moment dat, cand greseala va fi sesizata; se vor asigura ca veti avea un rank mai bun decat al competitorilor dumneavoastra, pentru ca acesta este scopul.

Acum sa facem o comparatie intre traficul din motoarele de cautare si traficul din social media; exista diferente majore, desigur; pentru ca social media, dupa cum are si denumirea, este un mediu destinat socializarii; nimeni nu vrea sa intre pe o retea de socializare pentru a compara produse si preturi; asadar, scopul este interactiunea, comunicarea. Cel mai bun SEO este acela realizat in functie de continut; iar un continut bun trebuie promovat – aici intervine rolul social media.

19/03 2012

Cele 10 porunci pentru o interactiune sociala online eficaceScris de admin

Iata un plan in zece etape care sa va ajute sa interactionati eficient cu publicul din mediul online. Aceste sfaturi practice vor contribui la transformarea dumneavoastra intr-un bun membru al comunitatilor de social networking din care faceti parte.

1. Arageti clientii in mod natural, nu-i fortati sa va observe

Una dintre primele lectii pe care le veti invata foarte repede in momentul implicarii in fenomenul social media este ca formele traditionale de marketing nu au aceeasi eficienta in online. Asadar, nu incercati sa scoateti la inaintare produsele si serviciile pe care le oferiti; uneltele noi impun conceperea si respectarea unor reguli noi.

De exemplu, nu le trimiteti noilor fani de pe Twitter mesaje de genul “Va multumim ca ne urmariti activitatea. Vizitati gratuit site-ul nostru web… (mesaje promotionale)”.

2. Castigati-va dreptul de a va face auziti

Implicarea in social media inseamna conversatie si participare. Nivelul dumneavoastra in calitate de participant este judecat in functie de valorile pe care le furnizati comunitatii, ca intreg. Slavirea celorlalti participanti va va aduce foarte putina atentie; in schimb, impartasirea libera a ideilor va va ajuta sa deveniti un membru respectat.

3. Continutul este cel mai important

Nimic nu poate concura cu un continut bine scris si plin de informatii folositoare, indiferent de formele pe care le ia: postari pe blog, mini-postari pe Twitter, actualizari de status, videoclipuri, imagini, tutoriale etc. Beneficiile unui astfel de continut sunt urmatoarele:

  • imbunatatirea plasarii in motoarele de cautare – Google adora continutul updatat frecvent;
  • conducere puternica – un continut de calitate va confera alura unui expert in deplina masura sa ofere sfaturi;
  • implicarea mai eficienta a clientilor – continutul construit in functie de nevoile publicului ii va face sa revina;
  • transformarea in active share-uibile – dorinta de a distribui continutul a generat aparitia unor layere de social media prin intermediul carora fanii sa poata share-ui informatia (cum ar fi Facebook like, Tweet this etc)

4. Autenticitatea si transparenta sunt pietrele de temelie ale social networking-ului

Chiar daca pare un cliseu, exact acestea sunt fundamentele paradigmei de marketing realizat prin intermediul new media. Fiti reali (umani). Fiti deschisi. Fiti sinceri. Recunoasteti-va greselile, atunci cand este cazul.

5. Nu trebuie sa fiti prezent pe toate retelele de socializare

Este imposibil sa mentineti o prezenta activa pe toate retelele de socializare, si nu este nevoie sa faceti acest lucru. Este important sa fiti prezenti acolo unde sunt prezente publicurile dumneavoastra.

6. Daruiti, si veti fi rasplatiti

Adoptati o atitudine de disponibilitate pentru ajutorare, in activitatile dumneavoastra sociale; aceasta va va asigura construirea unui nume credibil in cercurile de social media unde sunteti prezent.

“Pierdeti controlul marketing-ului”; dati idei si informatii in mod gratuit, fara a cere vreo recompensa. Aceasta disponibilitate de a sugera secretele dumneavoastra de marketing va va aduce beneficii pe termen lung.

7. Este vorba doar despre un canal

Regulile de marketing inca se aplica, intr-un fel sau altul. Social media este inca un canal construit pentru a va oferi spatiu pentru mesajele pe care vreti sa le transmiteti publicului. Nu ar trebui privit ca un substitut pentru celelalte mijloace de promovare, ci ca o completare.

8. Social media este o stare de spirit

Trebuie sa incorporati principiile de social media in gandirea dumneavoastra. Nu este suficient sa va schimbati uneltele (tacticile), ci este necesar sa va modificati si gandirea (strategiile). Nu are nici un efect sa invatati cum sa faceti ceva si, in acelasi timp, sa nu intelegeti de ce faceti acel lucru.

9. Fiti dumneavoastra insiva

Recomandam folosirea unei fotografii personale ca avatar, si a numelui real. Asta nu inseamna ca nu ar trebui sa aveti o identitate legata de brand-ul dumneavoastra. Argumentul este simplu: oamenii prefera sa interactioneze cu alti oameni, nu cu imaginea unui brand.

A fi dumneavoastra insiva inseamna, de asemenea, sa nu pretindeti ca sunteti altceva decat ceea ce sunteti. Amintiti-va cel de-al patrulea sfat, si tineti cont de autenticitate si transparenta.

10. Experimentati

Chiar daca are la baza un set de reguli nescrise, social media nu dispune si de coduri practice sau filosofice. Este inca loc pentru experimente; de fapt, aceasta este singura modalitate prin care fenomenul va lua amploare.

31/05 2010

CARE SUNT FAZELE UNUI PROIECT DE WEB DESIGN?Scris de admin

Fazele unui proiect sunt stabilite in functie de complexitate, de relatia cu clientul sau de stadiul in care se afla proiectul de web design.

In general fazele sunt urmatoarele:

  1. Evaluarea si stabilirea cerintelor
  2. Analiza detaliata si redactarea specificatiilor
  3. Conceperea design-ului
  4. Dezvoltarea web, incarcarea continutului, optimizarea on-page si testarea modulara
  5. Testarea finala si asigurarea calitatii
  6. Instalarea site-ului si lansarea lui
  7. Promovarea online si optimizarea off-page
  8. Mentenanta si suport tehnic