Beneficiile SEO si Social media

Beneficiile SEO si Social Media

In prezent, mai mult decat oricand, companiile de marketing si nu numai si-au schimbat viziunea de marketing pentru imbunatatirea performantei cu putine resurse si cu un buget cat mai scazut, trecand de la tehnicile traditionale la tactici digitale precum SEO¬† si social media. Exista foarte multe beneficii din imbinarea acestor doua resurse – SEO (search engine optimization, adica “optimizarea pentru motoare de cautare”) si SMM (social media marketing), de la marirea traficului in retelele sociale, pana la abilitatea de a atrage link-uri prin optimizarea site-ului.

In ceea ce priveste marketingul, se pot descoperi beneficiile SEO si social media in doua directii diferite.

Efecte negative ale campaniei SMM fara implementarea SEO

In primul rand, implementarea unui program de marketing online (promovarea in retele sociale de tip Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube etc) fara insa a optimiza continutul site-ului propriu, este ca si cum ati cumpara o masina foarte frumoasa, fara roti si fara volan. Un continut informational bogat (blog, forum, video, imagini, material audio etc) care nu este gasit de motoarele de cautare inseamna o pierdere semnificativa de audienta (trafic, clienti etc).

Exista site-uri sau bloguri cu continut foarte bun, pe care insa motoarele de cautare nu le gasesc dupa nici unul dintre cuvintele cheie, pentru ca nu sunt optimizate corespunzator on page (in interiorul paginii). In acelasi timp, alte site-uri, foarte bine optimizate, se regasesc in prima pagina dupa anumite cuvinte cheie nu numai cu domeniul respectiv, ci si cu pagina de Facebook, Twitter, YouTube, Flickr sau cu blogul.

Efecte negative ale campaniei SEO fara implementarea SMM

In al doilea rand, o campanie SEO care nu este sustinuta de o alta in retelele sociale nu are un impact foarte mare in mediul online. Prin natura lor, retelele sociale presupun sisteme de votare, de sharing, de postare de comentarii, de adaugare de link-uri s.a.m.d, ceea ce incurajeaza participarea utilizatorilor, deci ajuta la cresterea de link-uri inbound, adica link-uri care se intorc spre site-ul propriu.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply