Posts Tagged ‘page-rank’

19/03 2012

Prea mult SEO poate afecta o afacere ecommerce?Scris de admin

In ciuda proeminentei retelelor de social media, traficul provenit din motoarele de cautare ramane crucial pentru comerciantii online. Dar concentrarea prea intensa asupra optimizarii motoarelor de cautare in detrimentul acordarii atentiei asupra cumparatorilor poate dauna afacerilor online.

Cea mai mare problema in ceea ce priveste optimizarea si uzabilitatea este ca poti face schimbari care sunt vizibile pentru utilizatori, si schimbari care trec neobservate. Si provocarea vine atunci cand schimbarile sunt vizibile. Exemple de schimbari care trec neobservate pot fi optimizarea vitezei de incarcare a paginii site-ului, modificarea tagurilor de titlu sau al meta descrierilor – desi chiar si acestea sunt observabile in rezultatele cautarilor.

Dar cand userii acceseaza o pagina, nu sunt atenti la titlul paginii sau la descrierile meta din codul sursa. Asa ca, atunci cand vine vorba despre probleme de uzabilitate, ne referim la schimbarile vizibile de continut din pagina. Navigabilitatea este una dintre cele mai mari probleme care pot afecta atat SEO, cat si uzabilitatea (cum ar fi navigarea mai rapida sau sortarea produselor in functie de utilitate); cand faci schimbari SEO in aceste sensuri, le poti crea probleme utilizatorilor.

Asadar, oricat de tentant ar fi sa faci schimbari in ceea ce priveste navigatia (si care ar putea fi folositoare si pentru SEO), ai toate sansele sa afectezi abilitatea utilizatorilor de a traversa site-ul. Pentru ca daca este vorba de SEO, e esential ca modificarile sa fie receptate corect de catre motoarele de cautare, care sa fie in stare sa ghideze utilizatorii la paginile pe care acestia doresc sa le acceseze. Deseori, oamenii isi optimizeaza paginile folosindu-se de cuvinte cheie, ca unealta; de cele mai multe ori, acestea nu au efectul scontat; navigatia si breadcrumb-urile nu ajuta nici ele foarte mult; ba din contra, fac continutul textual sa para prost scris si saracacios in informatii.

Este important sa va asigurati ca site-ul, continutul, layout-ul, instructiunile de navigare si cuvintele cheie au legatura si folosirea lor impreuna are sens; pentru ca statisticile Google in ceea ce priveste cuvintele cheie nu trimit neaparat clientii catre produsele dumneavoastra; este important ca optimizarea sa se faca tinand cont de cutumele utilizatorilor. In ceea ce priveste optimizarea, cantitatea nu numai ca nu ajuta foarte mult, dar poate chiar sa dauneze unui site; este preferabil un site curat, cu afisari relevante in functie de cautari.

Motoarele de cautare vor sa le ofere utilizatorilor o experienta placuta; sa presupunem ca ati creat un site grozav pentru utilizatori si aveti rezultate extraordinar de bune, insa Google nu va rasplateste in aceeasi masura ca pe competitorii dumneavoastra; in acest caz, Google este cel care nu-si face treaba, nu dumneavoastra. Asta nu inseamna ca nu se va revansa la un moment dat, cand greseala va fi sesizata; se vor asigura ca veti avea un rank mai bun decat al competitorilor dumneavoastra, pentru ca acesta este scopul.

Acum sa facem o comparatie intre traficul din motoarele de cautare si traficul din social media; exista diferente majore, desigur; pentru ca social media, dupa cum are si denumirea, este un mediu destinat socializarii; nimeni nu vrea sa intre pe o retea de socializare pentru a compara produse si preturi; asadar, scopul este interactiunea, comunicarea. Cel mai bun SEO este acela realizat in functie de continut; iar un continut bun trebuie promovat – aici intervine rolul social media.

02/09 2010

Importanta back-linkuri-lor in optimizarea unui siteScris de admin

Care sunt tipurile de optimizare?

Pe langa optimizarea in interiorul paginii (on page), un rol esential il are si orice campanie SEO din afara site-ului (off page). Succesul unei campanii de promovare online depinde de construirea unor backlink-uri puternice si de calitate (link-uri care trimit spre un site). Motoarele de cautare (Google, MSN Search, Yahoo! Search, Bing etc), atunci cand calculeaza importanta (Page Rank-ul sau PR-ul) unui site, masoara cantitatea, dar in special calitatea site-urilor care trimit spre site-ul respectiv. De aceea, obiectivul nostru trebuie sa fie obtinerea de link-uri – care se pot “traduce” ca si voturi din partea motoarelor de cautare –, link-uri care ar fi de preferat sa fie din aceeasi arie cu site-ul nostru.

Ce face ca un link sa fie considerat “important”?

Importanta unui link este direct proportionala cu PR-ul paginii respective, cu increderea pe care o are motorul de cautare in site-ul respectiv (credibilitatea site-ului) si cu calitatea informatiilor continute. Spre exemplu, plasarea unui link al unui restaurant intr-un ghid online al restaurantelor dintr-un anumit oras, va recomanda mai mult link-ul nostru decat daca acelasi link ar fi fost plasat pe un site al unor constructori de automobile, sa spunem. Cu cat site-ul in care am plasat link-ul are credibilitate mai mare, cu atat mai mare va fi si credibilitatea site-ului nostru.

De cate tipuri sunt link-urile?

Orice link care duce spre site-ul nostru este important, insa gradul sau ponderea in care acesta conteaza este diferita. De aceea, putem spune ca exista link-uri “slabe” si link-uri “puternice”.

Back-link-uri “slabe”

Back-link-urile “slabe”, adica cele care nu conteaza foarte mult pentru motoarele de cautare,  sunt cele care se pot obtine in mod facil, prin inscrierea automata a site-ului in directoare, prin postarea de comentarii (mai ales de tip “spam”) pe forumuri si pe bloguri, chiar si prin redactarea de articole de marketing si de fond. O alta metoda – nerecomandata insa – de a obtine link-uri foarte multe, insa de factura mai slaba. Aceata metoda ar putea functiona daca domeniul din nisa abordata este unul cu o competitie mai mica. Daca insa, aria de abordare a site-ului este una mai larga, vom descoperi sa link-farm-ul creat nu va ajuta foarte mult site-ul respectiv la o mai buna pozitionare in SERP’s (search engine results page, rezultatele returnate in urma unei cautari in motoarele de cautare), dupa anumite cuvinte cheie.

O alta metoda de a obtine link-uri de factura slaba este reprezentata de link-urile platite, insa trebuie stiut faptul ca Google penalizeaza link-urile platite. Google descopera link-urile platite, intrucat “vanzatorii” acestora posteaza comentarii pe bloguri sau pe forumuri cu anunturi despre vanzare.

Back-link-uri “puternice”

Solutia este ca, in loc sa va centrati pe crearea de back-link-uri foarte multe si de calitate slaba, mai putin credibile pentru motoarele de cautare, sa reusiti sa obtineti back-link-uri “puternice”. Acestea sunt, intr-adevar, mai greu de obtinut, intrucat vin de pe site-uri cu continut relationat, cum ar fi: site-uri universitare, site-uri corporate importante, organizatii majore din domeniul respective, site-uri cu popularitate in motorul Google, site-uri de stiri importante, site-uri de cercetare din aria respectiva de activitate, site-uri considerate autoritati in domeniul site-ului de promovat.

Ce tip de link-uri trebuie sa avem in vedere atunci cand ne promovam un site?

1. Link-urile tematice – Daca site-ul respectiv are numai back-link-uri din domenii diferite de activitate, nu va avea o credibilitate prea mare. Importante sunt insa link-urile obtinute de pe site-uri din aceeasi nisa de activitate. Cu cat calitatea acestor link-uri este mai mare, cu atat mai mult site-ul respectiv va avea posibilitatea de a creste in SERP’s. Link-urile tematice sunt foarte importante si pentru a ajuta motorul de cautare sa inteleaga care este domeniul de activitate al site-ului dvs.

Daca veti face link-exchange cu un site care nu este inca indexat sau daca va veti inscrie site-ul intr-un director web nelistat in Google, aceasta actiune nu va avea nici un fel de efect  asupra site-ului dvs., pe de o parte, sau poate avea chiar un efect negativ asupra site-ului dvs. (putand fi considerat ca site generator de spam) daca site-ul partener a fost indexat in Google si apoi exclus pe motiv de incalcare a regulilor impuse de motorul de cautare, pe de alta parte.

2. Link-uri unidirectionale – Motoarele de cautare acorda o importanta mare link-urilor unidirectionale. Acestea se obtin atunci cand avem un continut deosebit (fie doarte bine scris, fie foarte controversat) si continutul este preluat prin trackback-uri in diferite bloguri, sau cand se creaza pe bloguri posture cu link spre site-ul dvs. Datorita acestei complexitati in obtinerea de link-uri unidirectional, se recurge foarte des la o alta sursa de obtinere a link-urilor, si anume la metode link-exchange 3 way sau link-exchange 4 way.

Link-exchange 3 way presupune ca:

x are doua site-uri A.com si B.com si y are un site C.com.

x pune link pe site-ul B.com pentru site-ul C.com s iy pune link pe site-ul sau catre A.com.

Link exchange 4 way se descrie astfel:

x are doua site-uri A.com si B.com si y are tot doua site-uri C.com si D.com.

Se vor a fi promovate site-urile A.com si C.com; de aceea,

x pune link catre site-ul C.com pe site-ul B.com si y pune link catre site-ul A.com de pe site-ul lui, D.com.

3. Link-uri reciproce – Usor de obtinut, intrucat ambele site-uri au de castigat in urma link-exchange-ului,  link-urile reciproce sunt considerate a fi mult mai putin calitative decat link-urile unidirectionale.

4. Link-uri autoritare Link-urile autoritare sunt acele link-uri prezente pe site-uri cu un Page Rank foarte mare (8-10), si care, datorita importantei lor, pot trimite un link catre un site (care nu are acelasi domeniu de activitate) tocmai pentru a acorda acestuia un vot (foarte important) de incredere.

Link-urile de cea mai buna calitate vin din locatii care sunt considerate autoritati incontestabile in domeniul de activitate al site-ului sau de pe site-uri considerate portaluri majore de informatie in domeniul respectiv. Un site “autoritar”este un site de referinta in domeniu, avand informatii valoroase pentru vizitatori. De preferat este obtinerea de link-uri  contextuale, incluse in text, dar si plasarea unui link la finalul unui articol sau chiar intr-o lista de referinta reprezinta deasemenea o solutie viabil

31/05 2010

OPTIMIZARE ON-PAGE SI OPTIMIZARE OFF-PAGEScris de admin

Optimizarea pentru motoarele de cautare poate fi impartita in doua categorii:

  • optimizarea on-page (de obicei este realizata in cadrul procesului de web design pe baza unor analize ale concurentei, ale cuvintelor cheie , a traficului , ala continutului si al modului in care este conceput si programat  website-ul )
  • optimizare off-page ( este realizata dupa lansarea site-ului  si include realizarea unui sistem de backlink-uri pentru cresterea page-rank-ului si pentru plasarea de cuvinte cheie in linkuri externe )