Posts Tagged ‘beneficii social media’

19/03 2012

Prea mult SEO poate afecta o afacere ecommerce?Scris de admin

In ciuda proeminentei retelelor de social media, traficul provenit din motoarele de cautare ramane crucial pentru comerciantii online. Dar concentrarea prea intensa asupra optimizarii motoarelor de cautare in detrimentul acordarii atentiei asupra cumparatorilor poate dauna afacerilor online.

Cea mai mare problema in ceea ce priveste optimizarea si uzabilitatea este ca poti face schimbari care sunt vizibile pentru utilizatori, si schimbari care trec neobservate. Si provocarea vine atunci cand schimbarile sunt vizibile. Exemple de schimbari care trec neobservate pot fi optimizarea vitezei de incarcare a paginii site-ului, modificarea tagurilor de titlu sau al meta descrierilor – desi chiar si acestea sunt observabile in rezultatele cautarilor.

Dar cand userii acceseaza o pagina, nu sunt atenti la titlul paginii sau la descrierile meta din codul sursa. Asa ca, atunci cand vine vorba despre probleme de uzabilitate, ne referim la schimbarile vizibile de continut din pagina. Navigabilitatea este una dintre cele mai mari probleme care pot afecta atat SEO, cat si uzabilitatea (cum ar fi navigarea mai rapida sau sortarea produselor in functie de utilitate); cand faci schimbari SEO in aceste sensuri, le poti crea probleme utilizatorilor.

Asadar, oricat de tentant ar fi sa faci schimbari in ceea ce priveste navigatia (si care ar putea fi folositoare si pentru SEO), ai toate sansele sa afectezi abilitatea utilizatorilor de a traversa site-ul. Pentru ca daca este vorba de SEO, e esential ca modificarile sa fie receptate corect de catre motoarele de cautare, care sa fie in stare sa ghideze utilizatorii la paginile pe care acestia doresc sa le acceseze. Deseori, oamenii isi optimizeaza paginile folosindu-se de cuvinte cheie, ca unealta; de cele mai multe ori, acestea nu au efectul scontat; navigatia si breadcrumb-urile nu ajuta nici ele foarte mult; ba din contra, fac continutul textual sa para prost scris si saracacios in informatii.

Este important sa va asigurati ca site-ul, continutul, layout-ul, instructiunile de navigare si cuvintele cheie au legatura si folosirea lor impreuna are sens; pentru ca statisticile Google in ceea ce priveste cuvintele cheie nu trimit neaparat clientii catre produsele dumneavoastra; este important ca optimizarea sa se faca tinand cont de cutumele utilizatorilor. In ceea ce priveste optimizarea, cantitatea nu numai ca nu ajuta foarte mult, dar poate chiar sa dauneze unui site; este preferabil un site curat, cu afisari relevante in functie de cautari.

Motoarele de cautare vor sa le ofere utilizatorilor o experienta placuta; sa presupunem ca ati creat un site grozav pentru utilizatori si aveti rezultate extraordinar de bune, insa Google nu va rasplateste in aceeasi masura ca pe competitorii dumneavoastra; in acest caz, Google este cel care nu-si face treaba, nu dumneavoastra. Asta nu inseamna ca nu se va revansa la un moment dat, cand greseala va fi sesizata; se vor asigura ca veti avea un rank mai bun decat al competitorilor dumneavoastra, pentru ca acesta este scopul.

Acum sa facem o comparatie intre traficul din motoarele de cautare si traficul din social media; exista diferente majore, desigur; pentru ca social media, dupa cum are si denumirea, este un mediu destinat socializarii; nimeni nu vrea sa intre pe o retea de socializare pentru a compara produse si preturi; asadar, scopul este interactiunea, comunicarea. Cel mai bun SEO este acela realizat in functie de continut; iar un continut bun trebuie promovat – aici intervine rolul social media.

04/02 2011

4 moduri in care Social Media poate avantaja afacerea taScris de admin

Social Media este peste tot acum. O vedem in posturi pe blog, feed-urile de pe Twitter sunt integrate programelor de stiri, in ultima luna pana si mama si-a facut cont pe Facebook! Dar este social media folositoare afacerii tale? Chiar daca nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, toate pot obtine beneficii prin utilizarea ei.

Aici sunt 4 moduri in care orice afacere poate obtine avantaje prin folosirea social media:

1.Cunoaste-ti audienta

Social media sunt pline de grupuri, pagini de fani si alte lucruri care fac gasirea unei audiente interesate de ceea ce ai de zis/de vandut un proces relativ usor. Dar in multitudinea de retele sociale, de unde stii care este cea preferata de potentialii tai clienti? Cateva resurse pe care le poti folosi pentru asta sunt:

  • Foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi cum vorbesc oamenii  despre subiectul sau industria din care face parte afacerea ta.
  • Fa-ti un cont pe facebook (daca inca nu ai unul) si cauta grupuri si pagini relevante. Cauta grupuri si pagini pe aceeasi tema care te intereseaza si pe tine si urmareste cum interactioneaza utilizatorii.
  • Forumurile sunt mai old-school, dar pot fi o resursa uriasa pentru a vedea pe ce site-uri mai intra utilizatorii. Forumul poate fi locul in care iti vei gasi publicul sau unealta care te va directiona spre acel loc.

Dupa ce ai gasit site-urile pe care intra cei interesati de segmentul tau de piata, incearca sa interactionezi cu publicul tau. Pentru multe afaceri, Twitter si Facebook sunt ideale pentru inceput, dar ar fi bine sa gasesti site-uri de socializare de nisa. Noi te putem ajuta in explorarea posibilitatilor oferite de social media, nu trebuie decat sa ne contactezi si iti vom pune la dispozitie cei mai buni specialisti in marketing online.

2. Construieste-ti reputatia

Ai aici cateva unelte pe care le poti folosi pentru a monitoriza evolutia reputatiei tale online si a lua masurile necesare solidificarii ei:

  • O sa ma repet, foloseste functia de search pe Twitter ca sa vezi toate conversatiile care se refera la brand-ul tau
  • Poti sa-ti setezi un cont de Google Alerts pentru brand-ul tau si cuvintele tale cheie ca sa vezi ce se intampla online in legatura cu aria ta de activitate

Monitorizarea si consolidarea reputatiei companiei tale este unul dintre principalele motive pentru care trebuie sa folosesti social media. Daca primesti chiar si feedback negativ poti lua foarte repede masuri pentru a preveni escaladari grave de situatie.

3.Promotii

Promotiile nu sunt o noutate pe internet, dar ating noi nivele cu social media. Daca adresezi mesajul potrivit pe canalul potrivit poti influenta o masa mare de oameni. Cheia este sa ai deja multe conexiuni, mai ales cu oameni care sunt dispusi sa dea informatia mai departe. Ca o promotie sa aiba succes in social media trebuie sa ai un plan clar si multe relatii in online. Daca trimiti un tweet celor 30 de followers ai tai nu ai rezolvat nimic. De aceea ai nevoie de specialisti in social media si marketing online, pentru a te asigura ca mesajul tau ajunge la cat mai multi oameni  si, cel mai important, la publicul tau tinta.

4.SEO si beneficiile traficului

Social Media poate fi o unealta grozava in generarea traficului spre site-ul tau. Nu intodeauna genereaza trafic care s-ar putea transpune in vanzari, dar face din site-ul tau un subiect de conversatie, iti aduce recunoastere si autoritate si asta iti va aduce vanzari. Social Media este o buna modalitate de link-building. Cand o pagina este promovata pe mai multe retele sociale, oamenii vor pune link-uri spre ea. Toate aceste link-uri te pot ajuta sa urci in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare si imbunatatesc autoritatea site-ului tau.

Dupa cum am mentionat la inceputul acestui post, nu toate companiile vor folosi social media in acelasi fel, dar toate companiile pot profita de avantajele oferite de aceasta intr-un fel sau altul. Cateva lucruri cu care poti sa incepi sa-ti consolidezi prezenta online:

  • Daca site-ul tau nu are un blog, trebuie sa iti faci unul. Blogurile sunt locul in care generezi continutul care va fi promovat in media sociale si este un mod de a interactiona cu clientii tai.
  • Foloseste Twitter si Facebook in avantajul afacerii tale. Pune linkuri spre afacerea ta in paginile de profil.
  • Nu te limita la Facebook si Twitter. Exploreaza toate site-urile de socializare si social bookmarking pentru a aduce link-uri spre site-ul tau si pentru a-ti spori vizibilitatea.

Intodeanuna se pot face mai multe, dar aceste patru puncte sunt un loc bun de pornire. Daca vrei sa-ti creezi o prezenta durabila si respectata in online trebuie sa contactezi specialistii nostri in Social Media Marketing, pentru ca noi suntem cei care te pot ajuta sa-ti atingi target-ul si sa obtii beneficii reale pentru afacerea ta. Intra pe LigaWeb.ro!

21/01 2011

Beneficiile SEO si Social mediaScris de admin

Beneficiile SEO si Social Media

In prezent, mai mult decat oricand, companiile de marketing si nu numai si-au schimbat viziunea de marketing pentru imbunatatirea performantei cu putine resurse si cu un buget cat mai scazut, trecand de la tehnicile traditionale la tactici digitale precum SEO  si social media. Exista foarte multe beneficii din imbinarea acestor doua resurse – SEO (search engine optimization, adica “optimizarea pentru motoare de cautare”) si SMM (social media marketing), de la marirea traficului in retelele sociale, pana la abilitatea de a atrage link-uri prin optimizarea site-ului.

In ceea ce priveste marketingul, se pot descoperi beneficiile SEO si social media in doua directii diferite.

Efecte negative ale campaniei SMM fara implementarea SEO

In primul rand, implementarea unui program de marketing online (promovarea in retele sociale de tip Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube etc) fara insa a optimiza continutul site-ului propriu, este ca si cum ati cumpara o masina foarte frumoasa, fara roti si fara volan. Un continut informational bogat (blog, forum, video, imagini, material audio etc) care nu este gasit de motoarele de cautare inseamna o pierdere semnificativa de audienta (trafic, clienti etc).

Exista site-uri sau bloguri cu continut foarte bun, pe care insa motoarele de cautare nu le gasesc dupa nici unul dintre cuvintele cheie, pentru ca nu sunt optimizate corespunzator on page (in interiorul paginii). In acelasi timp, alte site-uri, foarte bine optimizate, se regasesc in prima pagina dupa anumite cuvinte cheie nu numai cu domeniul respectiv, ci si cu pagina de Facebook, Twitter, YouTube, Flickr sau cu blogul.

Efecte negative ale campaniei SEO fara implementarea SMM

In al doilea rand, o campanie SEO care nu este sustinuta de o alta in retelele sociale nu are un impact foarte mare in mediul online. Prin natura lor, retelele sociale presupun sisteme de votare, de sharing, de postare de comentarii, de adaugare de link-uri s.a.m.d, ceea ce incurajeaza participarea utilizatorilor, deci ajuta la cresterea de link-uri inbound, adica link-uri care se intorc spre site-ul propriu.