Archive for the ‘web design’ Category

24/04 2012

10 caracteristici importante ale website-urilor business de calitateScris de admin

Asadar, afacerea dumneavoastra are deja sau are nevoie de un site pentru a-si promova brandul. Designul web poate fi un proces coplesitor, dar specialistii in acest domeniu stiu cel mai bine ce este absolut necesar in dezvoltarea unui site si peste ce lucruri pot lipsi (cum ar fi animatii Flash).

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este gasirea unui URL de impact. Asigurati-va ca are sens si ca este in concordanta cu afacerea dumneavoastra, nu este dificil de scris si este disponibil pe platformele sociale. Incercati sa va folositi de resurse precum Panabee sau Name Vine pentru a genera URL-ul si pentru a vedea daca este disponibil.

Odata ce v-ati stabilit domeniul, este timpul sa construiti site-ul si sa luati decizii importante. Iata 10 necesitati pentru site-ul dumneavoastra care va vor ajuta sa le furnizati vizitatorilor o experienta pozitiva pe site, sa imbunatatiti amprenta digitala a companiei dumneavoastra si sa cresteti gradul de atasament fata de brandul companiei.

1. O structura logica

Desigur, un site web trebuie sa fie satisfacator in mod estetic, dar este mai important sa fie folositor si sa isi atinga scopul. Inainte de a alege un server sau de a tasta un tag HTML, ar trebui sa va imaginati traseul de functionare al site-ului. Este important atat pentru experienta utilizatorilor, cat si pentru SEO, de vreme ce Google ia in considerare continutul si structura site-urilor pentru a le afisa in paginile de rezultate. Asadar, faceti o harta si imaginati-va un design pentru site (wireframe) si aratati-l catorva prieteni pentru a va da seama daca este coerent si intuitiv.

2. Informatiile cruciale despre afacere

Cea mai des intalnita eroare este ca oamenii vor sa creeze site-urile pe care si le doresc, nu pe cele de care au nevoie. Imaginati-va site-ul unui restaurant care are o multime de informatii despre istoricul localului, dar din care lipsesc lucruri elementare precum meniul, informatiile de contact sau adresa exacta.

Mentineti textele la un nivel cat mai scurt, daca este vorba de declaratii de principii, pentru ca vizitatorii, lipsiti de atentie, ar putea sari peste aceste pagini fara sa le citeasca. Iata un pont pentru a va defini misiunea in texte cat mai scurte: comparati-va afacerea cu valori universale sau business-uri de notorietate din alte domenii.

Indiferent de afacerea pe care o aveti, ar trebui sa prezentati pe site cateva informatii esentiale despre aceasta si despre domeniul de activitate. Asa cum site-urile restaurantelor au nevoie de un meniu si de specificatiile adresei, fiecare industrie are elementele sale definitorii. Daca aveti un magazin online, este necesar sa adaugati fotografii cu produsele comercializate. Daca lucrati intr-o industrie care implica foarte mult servicii pentru clienti, adaugati o sectiune de testimoniale. Creati-va site-ul in asa fel incat sa ofere acele informatii pe care le-ar cauta potentialii clienti.

3. Informatii de contact

Cele mai importante detalii ale unui site business sunt informatiile de contact, motiv pentru care, in general, acestea au dedicata o sectiune separata si unica in site. Numarul de telefon, email-ul si adresa sediului companiei trebuie sa fie accesibile si usor vizibile, pentru ca nimic nu este mai frustrant pentru un utilizator decat sa-i fie dificil sa interactioneze cu business-ul pe care il vizeaza.

Cand adaugati adresa de email sau numarul de telefon pe site, nu uploadati aceste informatii sub forma de imagini – numarul adresei ar trebui sa poata fi copiate cu usurinta din site pentru a facilita interactiunea. Majoritatea telefoanelor mobile noi au posibilitatea de a face click pentru a suna direct dintr-o pagina web, asa ca este dezirabil sa faceti acest proces cat mai simplu pentru utilizatori.

Nu vreti sa va sune telefonul prea des? Folositi doar adresa de email, dar nu uitati ca este important sa raspundeti in timp util. Si da, este important ca adresa de email sa fie configurata pe domeniul site-ului. Utilizarea adreselor Gmail sau – mai rau – AOL nu este profesionala si nu este privita cu ochi buni nici de catre clienti. Puteti, insa, daca doriti, sa pastrati interfata Gmail si sa va configurati mail-ul in acelasi mod, folosindu-va de Google Apps.

4. Navigabilitate

Asa cum o harta este nefolositoare daca nu are o legenda, un site este nefolositor daca nu poate fi navigat cu usurinta. Asigurati-va ca folositi denumiri logice si usor de inteles pentru paginile site-ului dumneavoastra – contact, despre, FAQ etc.

Cand dezvoltati strategia de navigare, ar trebui sa luati in considerare butoanele de tip call to action. Ce vreti sa faca utilizatorii pe site-ul dumneavoastra? Sa plaseze o comanda? Sa devina membrii? Sa se aboneze? Definiti-va bine scopurile si evidentiati-le.

Puneti-va in locul vizitatorilor site-ului si faceti tot posibilul sa subliniati acele lucruri pe care vreti sa le faca utilizatorii.

5. Siguranta datelor

Daca aveti un site de ecommerce, trebuie sa depuneti putin efort sa va securizati baza de date cu un certificat SSL. Acesta va cripta mesajele dintre dumneavoastra si clientii dumneavoastra (numarul cardului de credit, datele personale etc), oferindu-le acestora siguranta de a face tranzactii.

6. Integrare cu Social Media

Exista o multime de platforme sociale (Twitter, Facebook, Tumblr, YouTube, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram, Foursquare) pe care ar fi bine sa va promovati prezenta, pentru ca social media este o parte esentiala a marketingului unei afaceri.

Integrarea acestor platforme pe site va va ajuta si la SEO, va imbunatati amprenta afacerii dumneavoastra in mediul social web si le va permite fanilor sa va urmareasca activitatea. Prezenta pe aceste platforme trebuie sustinuta prin continut actualizat frecvent.

7. O versiune mobila a site-ului

Telefoanele inteligente si tabletele cresc traficul web, iar acesta va continua sa creasca pe masura ce aceste device-uri se vor ieftini, asa ca ar fi bine sa dezvoltati si o versiune pentru telefoane mobile a site-ului.

Daca in urma cu cativa ani, crearea unui design pentru un site insemna realizarea acestuia pentru computere, acum inseamna sa-i dezvolti un design pentru orice gadget care se poate conecta la internet (laptopuri, tablete, telefoane mobile – toate avand dimensiunile ecranului diferite). Cum poti face acest lucru? Design scalabil.

Site-urile cu design scalabil pentru toate tipurile de device-uri va permite folosirea dimensiunilor fluide, care se adapteaza la orice ecran. Layout-urile sunt ajustabile si imaginile se scaleaza pentru o mai buna experienta, indiferent de device-ul folosit.

8. FAQ

Oamenii au o multime de intrebari. Pe masura ce primiti feedback prin email, adunati toate acele nelamuriri care-i ingrijoreaza pe clientii dumneavoastra si realizati o lista in care sa oferiti raspunsuri clare si concise. In general, intrebarile se invart in jurul materialelor sau ingredientelor folosite (din motive alergenice), informatii despre livrare, despre istoricul companiei, despre procedurile de retragere sau anulare a comenzii etc.

9. Hosting de calitate

Nu va jucati cu serverul de hosting. Aveti nevoie de un provider bun, si trebuie sa investiti si pentru asistenta tehnica 24/7. Daca site-ul dumneavoastra nu beneficiaza de o gazduire buna, afacerea poate fi afectata in numeroase feluri. Un site care se misca incet poate deveni enervant pentru utilizatori; dar mai presus de dorintele acestora, o gazduire precara va poate afecta page rank-ul in motoarele de cautare, de vreme ce majoritatea algoritmilor acestora detecteaza viteza de incarcare.

10. Iata si cateva lucruri de care nu aveti nevoie pe site:

Nu subestimati puterea simplitatii, si luati-va gandul de la a adauga urmatoarele lucruri pe site-ul dumneavoastra:

  • Muzica
  • Flash
  • Orice videoclip sau audioclip care are autoplay
  • Informatii externe si media – nu vor face altceva decat sa incetineasca viteza de incarcare a site-ului

Voi ce considerati ca este important pentru un site?

19/04 2012

Esti webdesigner? Alatura-te echipei noastre!Scris de admin

Cu fiecare pas inainte pe care il facem, cu atat avem mai multa nevoie de oameni capabili, seriosi si talentati. Daca esti o astfel de persoana si ai experienta in webdesign, aplica la acest job, si nu lasa sa-ti scape printre degete sansa de a colabora cu o echipa puternica si constiincioasa!

Iata ce presupune fisa postului de webdesigner:

-       realizarea de machete grafice pentru materialele tiparite/ web

-       crearea de elemente de identitate vizuala

-       dezvoltarea bazei de cunostinte de specialitate a departamentului

-       realizarea de pliante, afise, bannere, roll-up-uri, carti de vizita, logo-uri, mape de prezentare si alte materiale pentru print

-       elaborarea layout-urilor pentru pagini web

-       inserarea HTML si CSS pentru paginile web

Ce trebuie sa stii sa faci:

-       Adobe Photoshop

-       Adobe Illustrator

-       Corel Draw

-       Cunostinte HTML si CSS

-       Limba engleza, nivel mediu (scris, citit)

Asteptam CV-urile insotite de portofoliu la hr@ligasoftware.ro

30/01 2012

Angajam Web DesignerScris de admin

Cautam un web designer creativ si talentat, cu experienta in domeniu de minim un an.

Activitati principale:

-       realizarea de machete grafice pentru materialele tiparite/ web

-       crearea de elemente de identitate vizuala

-       dezvoltarea bazei de cunostinte de specialitate a departamentului

-       realizarea de pliante, afise, bannere, roll-up-uri, carti de vizita, logo-uri, mape de prezentare si alte materiale pentru print

-       elaborarea layout-urilor pentru pagini web

-       inserarea HTML si CSS pentru paginile web

Cunostinte necesare:

-       Adobe Photoshop

-       Adobe Illustrator

-       Corel Draw

-       Cunostinte HTML si CSS

-       Limba engleza, nivel mediu (scris, citit)

Trimiteti CV-ul (si portofoliul) la hr@ligasoftware.ro

29/11 2011

Liga Web a lansat site-ul Liberty CenterScris de admin

Liga Web Design a lansat noul site al mall-ului Liberty Center. Noul site, creat de Liga Web prezinta o serie de imbunatatiri majore fata de versiunea anterioara, si anume:

  • Tur virtual
  • Harti interactive
  • Prezentare magazine, Restaurante si Servicii
  • Evenimente si promotii
  • Blog si elemente social media, incentive “call to action” si modul de newsletter.
  • Concurs interactiv de abonare la newsletter

Si nu in ultimul rand, site-ul este optimizat pentru SEO (versiunea anterioara fiind Flash, nu oferea aceasta posibilitate).

…noul design este “fresh” si neconventional, daca vreti sa-l vedeti, mergeti pe site-ul Liberty Center.

29/11 2011

10 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre CSSScris de admin

Sa trecem direct la subiect, timpul nu asteapta pe nimeni.

1.Organizare

La fel ca in orice altceva, merita sa fii organizat(a). In loc sa arunci cu id-uri si clase aiurea cum iti vin in minte incearca sa folosesti o structura coerenta. Ea te va ajuta sa fii constient(a) de modelul „in cascada” a foii de stil si sa profiti de „style inheritance” sau stilul de mostenire a acesteia.

Declara elementele cele mai generice la inceput, urmate de cele mai putin generice. Acest lucru permite foii de stil sa mosteneasca atributele corect si pe viitor va fi mult mai usor si rapid de modificat un anumit stil.

Foloseste o structura care ti se potriveste tinand cont de modificari viitoare ce pot aparea si de alti programatori ce vor lucra cu foaia de stil:

  • Resetari globale si suprascrieri
  • Legaturi si font-uri
  • Layout-ul principal
  • Layout-uri secundare
  • Elemente de formular
  • Diverse

 2.Intotdeauna incepe cu o resetare globala

Fiecare browser are implicit, un stil considerabil diferit pentru majoritatea elementelor HTML, adica un stil pe care il aplica elementelor HTML automat (vorbim de valori diferite pentru atribute de tipul: padding, margin, border, font-family, text-decoration, font-weight, outline, etc). Este total aiurea stiu, dar solutia este urmatoarea – incepi stylesheet-ul cu o resetare globala pentru toate elementele HTML, ca in exemplul de mai jos:

html, body, a, div, table, tr, td, th, applet, object, iframe, h1, h2, h3, h4, h5, h6, p, blockquote, pre, abbr, acronym, address, big, cite, code, del, dfn, em, font, img, ins, kbd, q, s, samp, small, strike, strong, sub, sup, tt, var, b, u, i, center, dl, dt, dd, ol, ul, li, fieldset, form, label, legend, caption, tbody, tfoot, thead

  {

margin:0;

padding:0;

border:0;

text-decoration:none;

vertical-align:baseline;

font-weight:normal;

-webkit-font-smoothing: antialiased;

line-height:normal; outline:0 none

}

body:{ line-height:1}

E doar un exemplu, nu este complet si nu include elemente de HTML5, dar este un inceput. Daca descoperi un element nou ce are nevoie de reset doar il adaugi in lista.

 3.Foloseste nume utile

Unul dintre avantajele principale in CSS este abilitatea de a separa stilurile de continut. Poti sa faci redesign complet la un site doar modificand CSS-ul, fara sa te atingi de HTML. Asa ca nu iti bate joc de CSS folosind nume sau denumiri care te limiteaza. Foloseste conventii de nume mai versatile si pastreaza o consistenta. Nu folosi stiluri specifice. O clasa in genul .link-blue este foarte probabil sa iti incurce foaia de stil pe viitor cand clientul va cere sa schimbi acele link-uri pe culoarea oranj.

Numeste elementele in baza a ceea ce sunt, nu dupa cum arata. De exemplu, .comment-blue este mai putin versatil decat .comment-beta, si .post-bigfont limiteaza mai mult decat .post-title. De asemenea foloseste cratime „-” in loc de underscore „_”, browser-ele mai vechi nu se inteleg prea bine cu underscore in CSS sau nu le suporta deloc. Pentru o compatibilitate mai buna fa-ti un obicei din a folosi cratime in loc de underscore. Foloseste #col-alpha in loc de #col_alpha. Punctul si virgula dintre atributele unei declaratii sunt necesare pentru a separa atributele, insa sunt optionale cand ai doar un singur atribut, Ex: .font-jmecker {font-size:20px}. Din experienta mea si a altor programatori CSS pot sa spun ca punctul si virgula este optional si pentru ultimul atribut din mai multe ale unei declaratii, insa nu am testat acest lucru pe toate versiunile de browser-e disponibile pe toate platformele existente, pot sa confirm doar pe cele mai populare browser-e incepand de acum 4-5 ani pana in prezent (Firefox, Opera, Internet Explorer, Chrome si Safari).

 4.Nu te repeta

Re-foloseste declaratii sau atribute de fiecare data cand ai posibilitatea, grupand elementele in loc sa declari stilurile din nou pentru fiecare. De exemplu, daca h1 si h2 au aceeasi culoare sau marime de font grupeaza-le folosind virgula pentru a le separa.

exemplul urmator:

h1, h2 {

margin: 4px

font-size:16px;

color:red;

}

mult mai eficient decat:

h1 {

margin: 4px

font-size:16px;

color:red;

}

h2 {

margin: 4px

font-size:16px;

color:red;

}

Gandeste-te mereu la posibilitatea de a grupa elementele si de a folosi prescurtari pentru declaratii.

poti face asta:

h1 {

margin-top:5px;

margin-right:0px;

margin-bottom:10em;

margin-left:0px;

}

cu doar:

h1 {margin:5px 0 10em 0}

sau:

h1 {

margin-top:20px;

margin-right:0px;

margin-bottom:20px;

margin-left:0px;

}

cu doar:

h1 {margin:20px 0}

Cand o valoare este 0 pentru orice atribut nu mai este nevoie sa specifici unitatea de masura. Este foarte important sa intelegi ordinea in care aceste prescurtari se interpreteaza in CSS. Sus, Dreapta, Jos, Stanga – Un sens ceasornic care incepe cu ora 12. De asemenea daca atributele Sus si Jos sau Stanga si Dreapta sunt la fel nu e nevoie sa folosesti decat 2, ca in exemplul 2 de mai sus.

Alt exemplu:

poti face asta:

#header {

background-image: url(img/header.jpg);

background-repeat: no-repeat;

background position: top center

}

cu doar:

#header { background:url (img/header.jpg) no-repeat top center}

 5.Esti pe calea cea buna?

Putini programatori se folosesc cu adevarat de puterea ce le-a fost incredintata de catre CSS cand vine vorba de modul de referire la elementele HTML. Modul prin care declari un stil pentru un anumit element poate fi realizat fara a specifica o clasa sau un id pe acel element. Daca ai un div cu id-ul #menu si vrei sa schimbi atributele tuturor legaturilor din acel div (sa zicem ca vreau sa setez o margine de 10 pixeli la stanga pe fiecare legatura) poti folosi urmatoarea declaratie:

#menu a {margin-left:10px}

Chiar daca legatura se afla intr-un ul (unordered list) sau orice alt element, declaratia facuta se refera la absolut toate legaturile din acel div. Aceasta metoda ne scuteste de ceva cod HTML si CSS, dar nu poate fi folosita atunci cand ai nevoie de stiluri diferite pentru anumite elemente de acelasi tip.

 6.Scrie pentru Gecko, apoi ajusteaza pentru Webkit, IE si Presto

Nu sunt persoane, sunt layout engines (ceea ce folosesc browser-ele ca sa afiseze paginile).

Scuteste-te de multa bataie de cap, scrie CSS-ul mai intai pentru browser-ele care folosesc Gecko (Firefox, Mozilla, Netscape, Flock, Camino). Daca CSS-ul tau functioneaza corect pentru Gecko este mult mai probabil sa nu aibe probleme pentru Webkit (Safari, Chrome), Internet Explorer si Presto (Opera).

 7.Nu folosi hacks

Un programator CSS bun stie ca nu are nevoie de hacks decat in cazuri foarte rare. In majoritatea cazurilor este suficient sa creezi o foaie de stil separata pentru browser-ul care iti face probleme, nu este nevoie de JavaScript sau alte tehnologii pentru a repara 99% din incompatibilitati.

Motorul Triton (Internet Explorer) are o functie interesanta care iti permite sa folosesti HTML special pentru o anumita versiune de IE, astfel poti incarca o foaie de stil facuta pentru aceste browsere.

Este nevoie doar de unul sau mai multe din urmatoarele comment-uri conditionale in <header></header>

 

<!–[if IE]>

Target all versions of IE

<![endif]–>

 

<!–[if lte IE 7]>

Target all versions of IE that are less than or equal to “7″

<![endif]–>

 

<!–[if IE 6]>

Target IE 6

<![endif]–>

Iata si un exemplu mai practic:

<!–[if IE 6]>

<p>You are using Internet Explorer 6.</p>

<![endif]–>

<!–[if !IE]><!–>

<p>You are not using Internet Explorer.</p>

<!–<![endif]–>

 8.Validare

Foloseste validatorul CSS gratuit al W3C. Daca te-ai blocat si layout-ul tau nu face ce vrei sa faca, validatorul CSS te va ajuta sa descoperi erorile. De cele mai multe ori ai uitat sa pui un punct si virgula undeva sau ai un conflict de id-uri.

 9.Ceva special si curat

Separa CSS-ul special pentru un anumit browser in alta foaie de stil si include-o in functie de nevoie prin JavaScript, cod pe parte de server sau comentarii conditionale. Foloseste aceasta metoda pentru a evita hack-uri de CSS murdare in foile de stil principale. Acest lucru iti va mentine baza CSS-ului tau curata si usor de administrat.

10.Testing, testing…

Testeaza-ti codul in browser-ele necesare, este foarte posibil sa existe diferente intre interpretarile browser-elor, astfel anumite elemente nu vor fi afisate la fel. Aici cauzele sunt diverse, din nefericire nu pot decat sa te sfatuiesc sa apelezi la prietenul nostru Google.


Daca descoperi ca lipseste ceva din lista contribuie si tu, lasa un comentariu.

19/07 2011

Liga Web lanseaza un nou portal de reduceri online-KoolPrice.roScris de admin

 

Liga Web Design lanseaza KoolPrice.ro- un nou portal de reduceri online. Daca intri pe KoolPrice.ro poti beneficia de oferte din diverse domenii precum:

  • Fashion/Style (imbracaminte, moda)
  • Entertaiment (filme, teatru, bowling, biliard)
  • Turism (excursii, sejururi, cazare, transport)
  • Auto/casa (electronice, electrocasnice, spalatorie, etc.)
  • Sanatate (clinici medicale, analize, stomatologie)
  • Restaurante, baruri, cafenele
  • Ingrijire personala (saloane de infrumusetare, fitness)
  • si multe multe alte oferte la preturi imbatabile.

Pentru a vedea cu ochii tai noul proiect realizat de LigaWeb intra pe www.koolprice.ro

30/05 2011

Liga Web a lansat site-ul trupei MandingaScris de admin

Liga Web are o noua lansare importanta: site-ul de prezentare al trupei Mandinga. Cu un design proaspat si reprezentativ pentru natura eterogena a trupei, cu un sistem de management al continutului dezvoltat de la zero special pentru acest site, Mandinga are acum o prezenta online perfecta pentru a comunica eficient cu fanii!

Va invitam sa vizitati noul site al trupei la www.mandinga.ro!

27/04 2011

Top 9 extensii Firefox pentru web designeriScris de admin

Exista o multitudine de add-on-uri (extensii) la dispozitia unui web designer care pot extinde functionalitatea browserelor. Tipurile de add-on-uri pe care le puteti gasi sunt de o utilitate larga, de la unelte de productivitate care monitorizeaza timpul pe care il petreceti online pana la unelte de social media care va ofera modalitati in browser foarte convenabile pentru a utiliza serviciile populare ale Facebook sau Twitter.

Browserul Firefox este o alegere populara in randul designerilor web si sunt o multitudine de add-on-uri care pot face munca de zi cu zi a unui web designer mai usoara. Va prezint aici o lista de 10 add-on-uri recomandate pentru designerii web. Spuneti-ne ce alte add-on-uri folositi in sectiunea de comentarii.

1. Web Developer

Extensia Firefox Web Developer contine un pachet urias de unelte de web design cu multiple functionalitati care ii ajuta pe web designeri sa isi faca treaba mai eficient. Se afiseaza ca un toolbar in partea de sus a browserului, oferind variate meniuri precum CSS, Resize si Cookies. Fie ca ai nevoie sa inspectezi CSS-ul unei pagini, sa afli informatii despre o pagina web ( alt tag-urile imaginilor, de exemplu), sa validezi rapid un design pentru standardele W3C sau sa masori elemente din design, Web Developer va avea o unealta convenabila pentru tine, care te va ajuta sa faci toate aceste lucruri.

2. Firebug

Firebug este o extensie atat de populara pentru web/dezvoltare web front-end incat exista extensii pentru ea ( vezi nr 5). Daca ar fi sa intrebi un web designer sau programator fara ce extensie de Firefox nu ar putea trai, sansele sunt ca raspunsul va fi Firebug.

Firebug este o extensie  open source care ofera web designerilor unelte puternice pentru inspectarea si debugging-ul unui design web. Te poate ajuta sa-ti dai seama ce stiluri CSS afecteaza anumite elemente (in cazul in care ai dificultati cu o regula de stil care se comporta inadecvat), sa inspectezi modelul obiectului document (DOM) ca te familiarizezi cu structura paginii web, sa determini atribute precum culoarea, latimea, inaltimea elementelor HTML si multe alte functionalitati.

3. Measurelt

Aceasta extensie Firefox are un singur scop: iti da o rigla (linie) pe care o poti folosi in orice pagina web pentru a masura elemente. Web design-ul se bazeaza pe adecvarea dimensiunilor elementelor dintr-un site, aceasta extensie este o unealta valoroasa pentru colectia de add-on-uri a unui web designer.

4. ColorZilla

Lucrul cu care web designerii lucreaza cel mai frecvent este culoarea. Aceasta extensie include un color picker (asemanator cu cel din PhotoShop) si o unealta eye dropper ca sa poti identifica cu usurinta culorile folosite pe orice pagina web. O extensie similara de Firefox care merita sa fie vazuta este si Rainbow Color Tools.

5. CSS Usage

CSS Usage este o extensie pentru Firebug ( deci trebuie sa ai instalat Firebug )care iti arata reguli CSS neutilizate. Functioneaza in felul urmator: identifica stilurile CSS pe care le utilizezi si cele pe care nu le utilizezi, aratandu-ti ce elemente sunt de prisos si pot fi sterse, pentru a mentine codul CSS curat si de dimensiuni mici.

6. HTML Validator

Aceasta extensie misto si micuta te ajuta sa te asiguri ca scrii cod HTML bine formatat. Verifica daca markup-ul tau este in conformitate cu standardele si daca gaseste ceva ce nu este suficient de bun extensia iti spune unde si de ce trebuie sa modifici ca sa ai un cod updatat.

7. IE Tab 2

Web designerii sunt intodeauna ingrijorati de compatibilitatea  cross-browser a design-urilor lor. . IE Tab 2 este o extensie Firefox care iti permite sa vezi orice pagina web in Internet Explorer fara a parasi Firefox. Tot ce trebuie sa faci este sa dai click dreapta pe o pagina si sa alegi  “View Page in IE Tab” in meniul contextual.

8. ScreenGrab

Sa realizeze capturi de ecran in browser este un task foarte comun pentru web designeri. ScreenGrab este o unealta simpla pentru a realiza capturi full-page sau partiale de ecran. Poti copia captura de ecran in clipboard sau o poti salva pe hard sub forma unui fisier imagine.

9. SEO Doctor

Optimizarea pentru motoarele de cautare ar trebui sa inceapa in faza de design, cand HTML-ul site-ului este inca maleabil si usor de schimbat/ modificat. SEO Doctor este o unealta convenabila pentru a verifica statusul SEo al oricarei pagini.

SEO Doctor iti da un scor intre 0 si 100% si accentueaza zone ale paginii web care inca mai pot fi optimizate pentru motoarele de cautare. O functionalitate marfa este aceea ca poti exporta datele pentru analize si rapoarte ulterioare.

Ce alte extensii folositi? Spuneti-ne in comentarii.

 

11/02 2011

De ce ai nevoie de un site web?Scris de admin

In ziua de azi un site este la fel de important ca si numele companiei tale, numarul tau de telefon sau vitrina magazinului tau. Orice afacere are nevoie de un website (de la un restaurant la o firma imobiliara multinationala pana la o spalatorie auto). Dar se presupune ca doar un numar aproximativ de 30 % dintre companiile mici si mijlocii detin in momentul de fata un site (cifra scazand pentru domeniile mai putin tehnologizate).

Iti oferim cateva motive pentru care ai nevoie de un site web:

1. Pentru a deschide un magazin online

Multe companii mici si mijlocii au sesizat ca indiferent de faptul ca nu-si pot permite chiria pe Magheru sau intr-un mall, pot exista in cyberspatiu si isi pot astfel vinde produsele si serviciile. Internetul a schimbat felul in care oamenii cumpara. Nu mai este nevoie sa ne urcam in masina si sa conducem pana la magazine. Un magazin online iti ofera posibilitatea de a descrie bunurile tale si le da clientilor tai un loc sigur unde sa te gaseasca pe tine si de unde sa-ti poata achizitiona produsele.

2. Publicitate mai ieftina

Nu ai nevoie de foarte multi bani pentru a crea o prezenta online de impact. Un website basic de prezentare poate costa in jur de 200 de euro si constituie o investitie foarte buna. In comparatie cu alte forme de publicitate, site-urile web ofera un raport foarte bun intre banii investiti si amortizarea lor.

3. Serviciu Clienti

Un site web este esential pentru credibilitatea afacerii tale si pentru a oferi suport clientilor tai astfel incat acestia sa poata gasi cu usurinta raspunsuri la intrebarile pe care le pot avea legat de ceea ce le oferi. Cum ar fi locatia birourilor tale, ce produse si servicii oferi spre vanzare si cum sa te contacteze. Acest serviciu de auto-informare pe care il oferi clientilor prin intermediul unui website te poate ajuta pe tine, om de afaceri, sa economisesti timp si sa te concentrezi la bunul mers al companiei tale.

4. Ramai deschis 24/7

Sunt putine companii cu program non-stop, dar o prezenta online poate da impresia ca usile tale sunt deschise 24/7. Prin formularele de contact, clientii sau potentialii tai parteneri pot lua legatura cu tine atunci cand le este lor comod. Potentialii client pot afla informatii despre ce vinzi si cum vinzi la orice ora, in week-end, la miezul noptii sau chiar din locatii de pe alt fus orar.

5. Gandeste global

Daca business-ul tau are o adresa web la care poate fi gasit, ti se ofera posibilitatea de a efectua tranzactii si afaceri oriunde in lume. Permite potentialilor clienti din Kuala Lumpur, sa zicem, sa stie ce produse vinzi tu in Bucuresti, Romania. Pentru a-ti extinde afacerea la nivel global este bine sa oferi pagini in mai multe limbi, mai ales in limbile tarilor pe care le targetezi pentru extindere (desi acest lucru implica o crestere a costurilor, iti va mari si profitul).

6. Lanseaza promotii cu usurinta

Pe web, este mult mai usor sa schimbi produsele sau serviciile pe care le oferi, sa modifici preturile, decat ar fi daca ai apela la un catalog de produse traditional, in print. De asemenea, poti lansa promotii noi si atragatoare doar cu cateva click-uri. Este bine sa adaugi continut proaspat si stimulent ca sa determini clientii sa se intoarca pe site-ul tau, pentru ca daca website-ul ramane static, potentialii clienti nu mai au nici un motiv sa se intoarca. Update-urile saptamanale cu promotii disponibile exclusiv online sunt o modalitate foarte buna de a determina clientii sa intre pe site-ul tau si sa verifice daca ai oferte sau produse noi. Pentru o companie mica, o pagina de stiri updatata cu regularitate este foarte buna pentru a determina vizitatorii sa revina pe pagina ta.

02/06 2010

O noua identitate si mai urmeazaScris de admin

Am lansat noul site ligaweb.ro, in ca nu este gata 100% mai urmeaza cateva adaugiri si imbunatatiri.

Deocamdata va invitam sa studiati noile servicii:

Web design

Creare site de prezentare

Dezvoltare pagini web

Creare CMS – administrare site

Design logo (sigla firma)

Design materiale publicitare