Posts Tagged ‘Magazin online’

30/03 2011

Metode de plata onlineScris de admin

La inceput, la aparitia comertului electronic, utilizatorii care isi faceau cunmparaturile online, aveau o singura modalitate de plata pentru produsele comandate: trimiteau prin posta cecurile cu suma datorata. Insa aceasta metoda de plata era foarte inceata si nu de putine ori produsele nu erau livrate la timp sau chiar deloc, ducand astfel la pierderea clientilor.

De atunci comertul electronic a evoluat foarte mult si acum majoritatea magazinelor online ofera clientilor mai multe metode de plata. Va prezentam astfel unele dintre cele mai populare.

Plata online cu cardul

Cu siguranta cea mai populara metoda de plata online la ora actuala este cea prin intermediul cardului de credit / debit. Majoritatea persoanelor au un card care permite efectuarea platilor online, proces simplu si rapid, singura conditie fiind ca utilizatorul sa aiba bani suficienti pe card. Exista insa si un mare neajuns la aceasta metoda, siguranta datelor.

Pentru developeri: Exista in Romania servicii care te ajuta sa integrezi in siteul tau aceasta modalitate de plata (ePayment, Mobilpay etc.). Odata ce ti-ai facut un cont la unul dintre aceste servicii vei avea acces la o documentatie bogata si la un sistem de suport online foarte promt si care sigur te poate ajuta daca intampini vreo problema.

Securitate: 3/5
Raspandire: 5/5
Rapiditate: 4.5/5
Comisioane: 4.5/5

Paypal / Moneybookers

Plata se face foarte asemanator cu cea cu un card bancar. Dupa ce iti faci un cont de Paypal, “legi” de acesta un card de credit sau debit de pe care se vor face platile. Diferenta este ca atunci cand vei dori sa cumperi ceva online nu vei fi nevoit sa introduci toate datele cardului, ci doar userul si parola contului de Paypal, sporind astfel semnificativ siguranta datelor. Dezavantajul acestei metode este ca inca nu este foarte raspandita in Romania desi au trecut aproape 3 ani si jumatate de cand Paypal a inceput sa accepte si conturi din Romania.

Pentru developeri: Atat Paypal cat si Moneybookers au un API prin care poti implementa foarte usor serviciul lor de plata pe siteul tau. In afara Romaniei aceste servicii sunt foarte populare si vazute de majoritatea utilizatorilor ca fiind cele mai sigure.

Securitate: 5/5
Raspandire: 1/5
Rapiditate: 5/5
Comisioane: 4/5

Transfer bancar

Reprezinta o alternativa la plata prin card de credit/ debit. Utilizatorul are nevoie de un card si de un cont de internet banking. Acesta poate transfera in contul comerciantului suma dorita. Metoda este mai sigura deoarece site-urile bancilor sunt deobicei foarte bine secuzitate.

Pentru developeri: Aceasta metoda nu poate fi ‚automatizata’ deoarece nu se poate sti statusul unei tranzactii decat verificand ‚manual’.

Securitate: 4/5
Raspandire: 3/5
Rapiditate: 4/5
Comisioane: 5/5

Plati prin SMS

Plata prin SMS devine din ce in ce mai populara datorita raspandirii telefoniei mobile, dar si a usurintei prin care aceasta se face. Practic nu trebuie decat sa trimiti un SMS la un anumit numar de telefon si tranzactie e finalizata. Aceasta metoda are insa si un dezavantaj si anume comisioanele foarte ridicate pe care firmele care ofera aceste servicii le percep.

Pentru developeri: La fel ca la plata cu cardul, exista si in Romania servicii care permit implementarea acestui tip de plata intr-un site.

Securitate: 5/5
Raspandire: 5/5
Rapiditate: 5/5
Comisioane: 1/5

Cartele pre-platite

Modalitate folosita in special de siteurile foarte mari care ofera abonamente lunare. Clientii trebuie sa cumpere o cartela din magazin si sa introduca codul unic pe un site. Metoda este foarte sigura deoarece utilizatorul nu este nevoit sa introduca date personale sau ale cardului.

Pentru developeri: Logistica necesara pentru a implementa un astfel de serviciu este foarte complexa, facand astlfel aceasta metoda de plata accesibila doar companiilor mari.

Securitate: 5/5
Raspandire: 1/5
Rapiditate: 4/5
Comisioane: 2/5

11/02 2011

De ce ai nevoie de un site web?Scris de admin

In ziua de azi un site este la fel de important ca si numele companiei tale, numarul tau de telefon sau vitrina magazinului tau. Orice afacere are nevoie de un website (de la un restaurant la o firma imobiliara multinationala pana la o spalatorie auto). Dar se presupune ca doar un numar aproximativ de 30 % dintre companiile mici si mijlocii detin in momentul de fata un site (cifra scazand pentru domeniile mai putin tehnologizate).

Iti oferim cateva motive pentru care ai nevoie de un site web:

1. Pentru a deschide un magazin online

Multe companii mici si mijlocii au sesizat ca indiferent de faptul ca nu-si pot permite chiria pe Magheru sau intr-un mall, pot exista in cyberspatiu si isi pot astfel vinde produsele si serviciile. Internetul a schimbat felul in care oamenii cumpara. Nu mai este nevoie sa ne urcam in masina si sa conducem pana la magazine. Un magazin online iti ofera posibilitatea de a descrie bunurile tale si le da clientilor tai un loc sigur unde sa te gaseasca pe tine si de unde sa-ti poata achizitiona produsele.

2. Publicitate mai ieftina

Nu ai nevoie de foarte multi bani pentru a crea o prezenta online de impact. Un website basic de prezentare poate costa in jur de 200 de euro si constituie o investitie foarte buna. In comparatie cu alte forme de publicitate, site-urile web ofera un raport foarte bun intre banii investiti si amortizarea lor.

3. Serviciu Clienti

Un site web este esential pentru credibilitatea afacerii tale si pentru a oferi suport clientilor tai astfel incat acestia sa poata gasi cu usurinta raspunsuri la intrebarile pe care le pot avea legat de ceea ce le oferi. Cum ar fi locatia birourilor tale, ce produse si servicii oferi spre vanzare si cum sa te contacteze. Acest serviciu de auto-informare pe care il oferi clientilor prin intermediul unui website te poate ajuta pe tine, om de afaceri, sa economisesti timp si sa te concentrezi la bunul mers al companiei tale.

4. Ramai deschis 24/7

Sunt putine companii cu program non-stop, dar o prezenta online poate da impresia ca usile tale sunt deschise 24/7. Prin formularele de contact, clientii sau potentialii tai parteneri pot lua legatura cu tine atunci cand le este lor comod. Potentialii client pot afla informatii despre ce vinzi si cum vinzi la orice ora, in week-end, la miezul noptii sau chiar din locatii de pe alt fus orar.

5. Gandeste global

Daca business-ul tau are o adresa web la care poate fi gasit, ti se ofera posibilitatea de a efectua tranzactii si afaceri oriunde in lume. Permite potentialilor clienti din Kuala Lumpur, sa zicem, sa stie ce produse vinzi tu in Bucuresti, Romania. Pentru a-ti extinde afacerea la nivel global este bine sa oferi pagini in mai multe limbi, mai ales in limbile tarilor pe care le targetezi pentru extindere (desi acest lucru implica o crestere a costurilor, iti va mari si profitul).

6. Lanseaza promotii cu usurinta

Pe web, este mult mai usor sa schimbi produsele sau serviciile pe care le oferi, sa modifici preturile, decat ar fi daca ai apela la un catalog de produse traditional, in print. De asemenea, poti lansa promotii noi si atragatoare doar cu cateva click-uri. Este bine sa adaugi continut proaspat si stimulent ca sa determini clientii sa se intoarca pe site-ul tau, pentru ca daca website-ul ramane static, potentialii clienti nu mai au nici un motiv sa se intoarca. Update-urile saptamanale cu promotii disponibile exclusiv online sunt o modalitate foarte buna de a determina clientii sa intre pe site-ul tau si sa verifice daca ai oferte sau produse noi. Pentru o companie mica, o pagina de stiri updatata cu regularitate este foarte buna pentru a determina vizitatorii sa revina pe pagina ta.

18/06 2010

Cat costa un magazin online?Scris de admin

In principiu se poate vorbi despre trei nivele de preturi pentru magazine online (in functie de solutii, functionalitati, servicii):

Ce contine un magazin online care costa intre 500 si 1000 euro ?

Aceste magazine sunt dezvoltate pe platforme standard (fie ca este un software open source sau o solutie in-house dezvoltata de firma de web design).

Serviciile incluse sunt de obicei urmatoarele:

  • personalizare layout (web design si design logo)
  • configurare categorii, stabilirea campurilor standard ale produselor (modele, culori, producatori etc.) si introducere  produse pe magazinul online
  • optimizare dinamica on-page (setare meta-tag-uri)
  • configurare modalitati de plata

De ce costa peste 1000 de euro un magazin virtual complex?

Un magazin virtual complex va oferi potentialilor clienti functionalitati suplimentare ca:

  • configuratoare de produse
  • comparatoare de produse sau de preturi
  • management intern al magazinului cu posibilitate de administrare stocuri si de facturare
  • modalitati de plata  suplimentare si rapoarte de analiza financiara
  • module de review-uri sau de promovare prin instrumente de social media
  • integrare cu site-uri gen price.ro, smartbuy.ro sau alte portale B2B
  • modul de marketing prin newsletter

In plus, un astfel de magazin virtual beneficiaza de un design premium si de optimizare pe o perioada de 3-4 luni (campanii de optimizare web pe anumite seturi de cuvinte cheie)

Pret de peste 3500 de euro pentru un business online?

Da, nu e greseala… si costurile pot creste si mai mult avand in vedere ca un business online are nevoie de zeci de ore de analiza si de cercetare a pietei, de implementare a solutiei, de integrare cu software de tip ERP sau CRM.

Practic toate cele prezentate mai sunt inglobate intr-o astfel de solutie, in plus originalitatea va prima si functionalitatile vor fi dintre cele mai diverse : module de prezentare video, sisteme de publicitate prin afiliati sau magazin optimizat pentru telefoanele mobile.

O astfel de solutie se dezvolta in special pentru magazinele online ale marilor companii sau magazinelor care au caracteristici aparte (magazine de muzica, magazinele de software sau cele de fashion cu prezentari video )

Un buget serios… dar si un ROI pe masura investitiei!

Echipa Liga Web Design va analiza cu atentie proiectul dumnevoastra si va va propune solutia potrivita pentru tipul dumnevoastra de business si pentru bugetul pe care il aveti alocat.

Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa solicitati o intalnire cu consultantii nostri sau sa ne trimiteti un email cu descrierea magazinului online pe care doriti sa il lansati.