De ce trebuie sa tinem cont intr-o campanie de email marketing

Campaniile de e-mail marketing pot fi metode foarte eficiente de marketing online, cu conditia sa… tinem cont de anumite conditii. :)

In prezent, e-mail marketing-ul a devenit o metoda utilizata deopotriva de companiile mici si medii, dar si de corporatiile foarte mari. Aceasta insa poate fi o “arma” cu doua taisuri, caci, pe de o parte, se pot castiga clienti, dar, pe de alta parte, se pot piede o alta categorie de clienti.

Atunci cand realizam o campanie de marketing prin newslettere trebuie sa tinem cont de tehnicile si strategiile de email marketing. De aceea, principala regula de email marketing este targetarea receptorilor. Un continut bun si un target relavant va putea garanta succesul viitoarea campanii.

Cateva dintre punctele importante in ceea ce priveste crearea si trimiterea de email-uri sunt legate de urmatoarele aspecte:

 

* Focusare:

Alegeti un subiect de email potrivit, care sa capteze si sa focuseze interesul utilizatorilor care primesc email-ul. De asemenea, subiectul acestui infoletter nu trebuie sa dezinformeze sau sa creeze confuzie.

* Butoane “call to action” (“chemare la actiune”):

Butoanele de actiune (ca de exemplu: “inscrie-te aici”, “like”, “click here”, “oferta”, ”contact”) sunt foarte utile pentru ca directioneaza utilizatorul pe o pagina dedicata. Este de preferat sa nu incarcati cu foarte multe butoane acest email, pentru a nu deruta utilizatorii.

* Design

Grafica email-ului trebuie sa dea senzatia de constanta, de tot unitar. In acelasi timp, trebuie sa fie atragatoare si sa iti creeze o anume stare. Daca nu sunteti siguri de designul unui email, puteti testa reactia colegilor sau prietenilor legata de viziunea voastra grafica. Astfel, veti putea imbunatati designul, inainte de a incepe propriu-zis trimiterea de infolettere.

* Statistica

Trebuie sa cunoasteti, la final, rezultatele campaniei de email marketing: care este rata de click-uri, care este rata de email-uri primite si/sau ignorate/sterse/nedeschise. Trebuie sa faceti de asemenea si cateva teste folosind mai multe grupuri de utilizatori.

Tags: , , , , , , , ,

2 Responses to “De ce trebuie sa tinem cont intr-o campanie de email marketing”

  1. Ar mai fi câteva puncte importante:
    1) poate cel mai important: Nu trimite?i email decât persoanelor care îsi dau acordul s? primeasc? mesaje explicit de la voi. Permisiunea este foarte important?. Când cumperi o list? NU ai permisiune ?i faci SPAM ( nu doar ilegal dar ?i cu multe alte efecte negative asupra întregii afaceri )

    2) asigura?i-v? c? fiecare mesaj trimis con?ine un link de dezabonare, testa?i acest link s? fi?i siguri ca func?ioneaz?. Nu încerca?i s?-l ascunde?i, cei care nu se pot dezabona vor raporta mesajul ca spam ?i e mult mai grav decat s? se dezaboneze.

    3) pe lâng? design ?i butoanele de “call to action” si con?inutul (text-ul ) este foarte important în determinarea unei ac?iuni din partea destinatarului.

    4) ?i partea tehnic? trebuie s? fie in regul? ( RDNS, PTR, DKIM, IP-uri care s? nu fie in blacklist-uri ?i cu reputa?ie bun? la furnizorii principali de email, feedback loops )

    5) Testare. Mai întâi la design: chiar dac? arat? bine în clientul tau de email, nu inseamn? ca arat? la fel de bine ?i în altele. Apoi la filtre antispam: Trimite mesajul c?tre câteva conturi pe diferiti furnizori de email (cei mai utilizati: yahoo, gmail, hotmail ) ?i vezi dac? ajunge în Inbox sau în Spam. Când treci de primele 2 teste po?i s? te apuci de testare A/B sau multivaria?ii ( trimis diferite variante ale mesajului unor segmente mici de abona?i ?i masurat care variant? are cele mai bune rezultate )

    Mai sunt ?i altele dar astea mi-au venit în minte la ora asta…

  2. rex says:

    si ar mai fi sa folosesti dicriticele doar daca esti sigur ca toti receptorii le pot vizualiza corect

Leave a Reply