12 unelte necesare pentru specialistul de marketing in continut

Una dintre intrebarile adresate cel mai des oamenilor de marketing este urmatoarea: “Cred ca pot scrie continut de marketing, dar ce fel de continut da cel mai mare randament?” Raspunsul scurt la aceasta intrebare este ca exista cel putin 12 tipuri de continut care poate fi utilizat ca parte a oricarui plan de continut de marketing.

In acest caz, concentrarea este pe continutul care poate imbogati brandul pe care-l promovati, dincolo de website-ul sau ori de blog. Nu exista o singura tipologie care functioneaza la parametri optimi pentru toate companiile. De fapt, diversificarea si portofoliul de continut care poate fi promovat sunt cheia. Iata cele 12 modalitati pe care sa va focusati, si aflati cum pot fi folosite:

1. Video si grafice in miscare

Da, videoclipurile fac deja parte din planul dumneavoastra de continut, dar nu din acele motive pe care le atribuiti dumneavoastra. Nu creati un clip video cu intentia de a-l face viral. Recomandati-le, in schimb, clientilor dumneavoastra sa foloseasca videoclipuri pentru a atrage atentia. Nici un alt mediu nu implica atat de multa emotie ca un clip video.

2. Seminarii pe web

V-ati saturat de seminarii pe web? Toata lumea s-a saturat. Cu toate astea, companiile care folosesc aceasta practica aduna mii de oameni.

Ideea este sa realizati un webinar care sa atraga concentrandu-se pe tipuri de probleme pe care le intampina perspectivele dumneavoastra si pe care produsele sau serviciile pe care le oferiti le pot rezolva. Nu initiati singuri astfel de actiuni. In schimb, puteti aduce blogger-ul dumneavoastra preferat pe post de MC si sa sugerati brandului pe care il promovati sa sponsorizeze aceasta actiune. Si nu uitati – nimeni nu a cumparat niciodata nimic a carui prezentare a fost plictisitoare.

3. Infografice

Infograficele sunt, la urma urmei, niste simple grafice. Daca le faceti pe ale dumneavoastra convingatoare, acestea vor fi preluate si prezentate pe site-uri precum Cool Infographics sau Good. Suna bine, pana in momentul cand realizati ca toata lumea distribuie link-uri care fac referiri la site-ul dumneavoastra, dar care nu va apartin.

De aceea, ar trebui sa postati intotdeauna infograficele cu un cod embed.

4. Intrebari si raspunsuri

Acestea fac parte din acea categorie de continut care va fi preluata de site-uri specifice, precum Quora sau LinkedIn (sectiunea de raspunsuri). Continutul nu este foarte atragator, si s-ar putea sa nu fie integral indexat de motoarele de cautare. Cu toate astea, ne place acest gen de continut, in mare parte pentru ca stim ca oamenii care posteaza intrebari aici au tentinta sa fi avansat deja in procesul de cumparare.

Cand raspundeti la intrebari, asigurati-va ca postati intr-adevar, la obiect, raspunsurile potrivite. Oamenii se irita atunci cand incerci sa le vinzi produse sau servicii prematur, asa ca n-o faceti. Incercati sa ajutati si sa evidentiati modul cum produsele sau solutiile dumneavoastra raspund nevoilor lor.

5. Studii de caz

Veti avea nevoie de multe studii de caz, uneori numite povesti de succes. In mod ideal, veti posta aceste studii de caz intr-o modalitate care le permite potentialilor clienti sa vada sau sa experimenteze rezolvarea problemelor lor prin intermediul produselor sau serviciilor dumneavoastra. Studiile de caz pot fi continut pe care sa il plasati in media sau in interiorul site-ului propriu.

Concentrati-va sa realizati aceste studii de caz intr-o maniera usor de gasit, avand in vedere problemele la care sunt predispusi clientii dumneavoastra. Daca gasirea lor nu este la indemana potentialilor clienti, mai bine nu va pierdeti timpul. Puteti realiza mai multe studii de caz, care sa sublinieze beneficii diferite.

Studiile de caz trebuie implementate in procesul de cumparare, dar in stadiile de inceput ale acestuia, atunci cand cumparatorii incearca sa-si defineasca problema si produsele sau serviciile care o pot rezolva. Faceti din SEO o prioritate, atunci cand realizati studii de caz.

6. E-books/ documente albe

Lucrarile albe, cunoscute acum ca e-book-uri concentrate pe partea vizuala, isi au rostul lor atat in procesul timpuriu de cumparare, cat si in cel tarziu. Intr-o prima faza a ciclului de cumparare, clientul cauta sa se educe in legatura cu produsele si serviciile care ii pot rezolva problemele. Ulterior, cumparatorul compara produsele sau serviciile similare. In orice caz, merita sa realizati un e-book si sa o puneti la dispozitie potentialilor clienti, dupa ce acestia s-au inscris pe site-ul dumneavoastra.

7. Podcasturi

Acestea sunt relativ usor de realizat si chiar mai usor de ascultat sau de vizionat de catre clienti. Cand creati un podcast, targetati acei potentiali cumparatori care au inaintat mai mult in procesul de cumparare si care sunt nerabdatori sa afle mai multe despre produsele si serviciile dumneavoastra. Podcasturile sunt foarte eficiente in a livra povestile din spatele produselor sau serviciilor.

8. Analize

Cele mai bune review-uri sunt obiective si vin de la oameni care sunt priviti ca fiind similari cumparatorilor, oameni care au autoritate in fata cumparatorilor sau oameni in care clientiii au incredere. Incercati sa obtineti cat mai multe analize si faceti tot posibilul ca majoritatea sa fie pozitive.

Review-urile pot fi folosite si pe site-ul dumneavoastra, sub forma unor testimoniale. Plasati texte din cele mai bune review-uri pe paginile de landing. Daca aveti analize de intindere mai mare, precum rapoarte de analiza, transformati-le in e-book-uri sau lucrari albe si postati-le cu un buton de download.

9. Prezentari

Clientii business to business si consumatorii care par sa cumpere vor reveni pe web pentru a cauta mai multe informatii, in timpul procesului de cumparare. Prezentarile ii ajuta pe cumparatori sa obtina informatiile corecte despre produsele si serviciile dumneavoastra.

Recomandam sa va creati un canal pe Slideshare pentru a gazdui prezentarile pe care le realizati de-a lungul timpului pentru diverse evenimente industriale. Facand acest lucru, mobilizati comunitatea Slideshare care, la un anumit numar de vizitatori unici, va va furniza trafic aditional. Slideshare optimizeaza foarte bine continutul si il gazduieste pentru cautari organice.

10. Aplicatii si unelte

Aplicatiile si uneltele sunt adesea folosite devreme in procesul de cumparare, atunci cand potentialul client nu are inca suficiente informatii. Atentie! Daca sunteti prea comercial in acest stadiu, riscati ca relatia cu perspectivele sa se deterioreze.

11. Continut distribuit

Cand va ganditi la distribuirea continutului, aveti, probabil, in minte site-uri precum Pinterest. In timp ce continutul distribuit se poate incadra aproape oriunde in procesul de cumparare, un site de talia lui Pinterest functioneaza mai cu seama in fazele timpurii, pentru a crea awareness, si se adreseaza in special produselor si serviciilor care au o componenta vizuala puternica si care raspund apelului utilizatorilor majoritari de Pinterest – femeile.

12. Newsletter prin email

Mai citeste cineva newsletter-ele din email? Esta inca o forma valida de continut? Surprinzator, raspunsul este afirmativ la ambele intrebari. Newsletter-ele prin email pot fi foarte utile in a genera determinare, insa exista cateva reguli care trebuie respectate. In primul rand, email-urile trebuie trimise in mod regulat. Frecventa minima ar trebui sa fie de o data pe luna. In acest fel puteti sa va mentineti informatiile proaspete pentru clienti si va asigurati o prezenta constanta. De asemenea, designul newsletter-ului trebuie sa fie simplu si usor navigabil si sa contina link-uri care sa-i trimita pe oameni catre forme mai ample de continut de pe site-ul dumneavoastra.

Leave a Reply