10 idei pentru a-ti creste profiturile – trenduri business in 2012

Pentru a putea crea o strategie de crestere a profitului, este foarte important sa va cunoasteti compania; odata ce-ati descoperit motivele pentru care afacerea dumneavoastra online este una de succes, veti dobandi capacitatea de a va eficientiza profiturile. Noi va oferim cateva sugestii pentru demararea acestui proces.

1.      Largirea gamei de produse

Exista mai multe modalitati de a va spori si varia lista de produse pe care le comercializati online; puteti analiza produsele care s-au vandut cel mai bine in ultima (scurta) perioada si introduce produse similare acestora; de asemenea, puteti analiza vanzarile din anul precedent, pentru a genera noi limite in care sa va incadrati atunci cand adaugati produse noi; ati putea, de asemenea, sa introduceti produse unice care sa va diferentieze de competitori.

2.      Extinderea afacerii pe piete straine

 

Extinderea internationala poate genera profituri mari, desi necesita o investitie minima. Pentru a alege regiunile in care vreti sa va vindeti produsele, cercetati intai piata si potentialii competitori. Cat despre site-ul afacerii dumneavoastra, trebuie sa-l reconstruiti intr-o maniera accesibila tuturor segmentelor de public, oferind posibilitatea alegerii unei limbi, in momentul accesarii.

3.      Implementarea comenzii de abonare

Aceasta creste sansele ca utilizatorii sa revina pe site. Cei mai multi retaileri folosesc aceasta metoda pentru produsele care nu s-au mai comercializat anterior prin abonare, cum ar fi pantofi, bijuterii sau cosmetice. In calitate de comerciant, trebuie sa va asigurati ca preturile producatorilor sunt in mare parte statice, pentru a putea oferi o cantitate de stiri/ noutati constanta in newsletter.

4.      Imbunatatirea experientei clientilor

Este dificila cuantificarea valorii experientei pe care o au consumatorii, insa acest lucru va poate consolida sau, din contra, distruge afacerea. Realizati un studiu in randul utilizatorilor, sau angajati un consultant, care sa va ajute sa imbunatatiti usabilitatea site-ului si, implicit, sa cresteti vanzarile.

5.      Dezvoltarea modulelor pentru cele mai noi produse adaugate pe site

Asa cum optimizarea pentru navigare de pe orice gadget mobil ar trebui facuta pentru orice platforma de ecommerce, pentru a nu ingradi accesul nimanui, la fel de importante sunt si metodele de promovare a produselor pe site, prin intermediul unor sectiuni precum “cele mai noi produse”, “cele mai cumparate produse” etc.

6.      Colaborarea cu alte site-uri

Site-ul dumneavoastra poate genera un public aditional, prin colaborarea cu un alt retailer; astfel, promovarea este bidirectionala, crescand vanzarile ambelor site-uri. Important e ca cele doua sa fie inrudite, sau sa  se conditioneze intr-o oarecare masura (pentru ca nu poti face reclama la accesorii pentru par pe un site care comercializeaza unelte de pescuit).

7.      Cresterea preturilor

Cresterea preturilor nu trebuie sa fie nici constanta, nici realizata cu o frecventa predefinita. Desi este cea mai simpla modalitate de a castiga mai multi bani, necesita o cercetare a pietei. Comparati preturile cu cele ale competitorilor, pentru a va asigura ca le puteti mari fara sa va afectati vanzarile. Chiar si o crestere minora a preturilor intregii game de produse va poate aduce venituri substantiale. Daca utilizatorii/ consumatorii magazinului dumneavoastra online sunt obisnuiti cu cresterile periodice de preturi, acestia nu vor opune rezistenta cresterilor minore.

8.      Imbunatatirea strategiilor de marketing

Eforturile de marketing trebuie sa fie sustinute si constante, fie ca este vorba de site in sine, fie ca este vorba de produsele comercializate in cadrul acestuia. In primul rand, verificati daca site-ul are implementat un program de SEO adecvat si actualizat, prin simpla cautare pe motoarele majoritare; daca nu, investiti in optimizare.

Dezvoltati programe de loialitate, si motivati-va clientii vechi sa continue colaborarea cu site-ul dumneavoastra. Concepeti oferte si campanii prin email pentru clientii care nu au vizitat recent site-ul, si oferiti-le reduceri. Promovati-va magazinul prin intermediul retelelor de socializare. Oferiti mostre gratuite pentru produsele noi, daca va permite profilul magazinului (de exemplu, in cazul in care comercializati produse cosmetice).

9.      Securizarea datelor si preocuparea pentru performanta

Anumiti consumatori inca privesc cu scepticism metodele de plata online; utilizati SSL (secure sockets layer – un protocol care asigura circularea in siguranta a datelor) si folositi-va de logo-ul certificatului pentru a le conferi incredere.

In ceea ce priveste performanta, nu ezitati sa va imbunatatiti si actualizati site-ul ori de cate ori este nevoie; de exemplu, daca in perioada sarbatorilor ati intampinat probleme cu incarcarea paginilor, investiti intr-un server mai mare si in optimizarea sectiunilor din site care au avut probleme; asadar, investiti pentru a imbunatati performantele site-ului dumneavoastra si scalabilitatea sa.

10.  Operarea eficienta

Reducerea costurilor va creste profiturile. Este important sa analizati costurile pe care vi le-ati propus si variatiile pe care le-au suferit acestea, la punerea in practica. Aceasta activitate poate degenera intr-o renegociere cu furnizorii, in scoaterea din oferta a produselor care nu au avut succes la public, in identificarea unor nise alternative sau chiar in schimbarea modalitatii de transport si/ sau a curierilor. Verificati-va sistemele contabile cu cat mai multa acuratete si, nu in ultimul rand, luati in considerare externalizarea functiilor care nu sunt esentiale, pentru a va putea concentra atentia asupra unor activitati cu o mai mare valoare productiva.

Leave a Reply