1) Lumea migreaza spre mobil!
Sunt aproximativ 90 de milioane de utilizatori de telefonie mobila in lume care navigheaza zilnic pe internet, numar care este asteptat sa depaseasca un milliard pana in 2013. Nu permiteti companiei dumneavoastra sa piarda bani din simplul motiv ca site-ul dvs nu este optimizat corect. Cand utilizatorii de mobil cauta pe internet, rezultatele pentru paginile mobile optimizate din Google sunt afisate inainte de cele optimizate numai pentru calculatoare si laptopuri. Trebuie sa va asigurati ca oamenii ajung pe site-ul dumneavoastra, indiferent pe ce platforma ar cauta, prin incorporarea unei strategii de optimizare pentru internet mobil in planul dvs de marketing.
2) Marketing bazat pe locatie
Foursquare, Gowalla, Facebook Places si o multitudine de alte servicii bazate pe locatie pentru smartphone-uri au cooptat o multime de utilizatori in 2010. In 2011 specialistii de marketing vor incerca sa intre si mai mult in contact cu publicul local al unei afaceri, facand din Location Marketing o prioritate.
3) Viteze mari de incarcare a site-urilor
Site-ul tau e facut numai cu flash si arata spectaculos, dar asta numai dupa ce se incarca (daca se incarca)? Acest mod de abordare nu va mai functiona! Site-urile care se incarca prea greu vor intampina repercursiuni negative pentru ca Google scade rating-ul paginilor web care se incarca prea greu. Nu permiteti afacerii dumneavoastra sa fie penalizata dintr-o asemenea banalitate.
4) Nu mai este doar SEO, este SMO- Social Media Marketing
Compania dumneavoastra trebuie sa fie prezenta, activa si sa ia intodeauna in considerare cuvintele cheie cand postati continut pe site- urile de social media. In 2011 extindeti-va strategia de marketing online, nu va limitati doar la SEO (Search Engine Optimization), incepeti sa integrati si site-urile de socializare prin SMO (Search Media Optimization)!
5) Cautari personalizate
Fie ca utilizatorilor de internet le place sau nu, cautarile personalizate vor deveni din ce in ce mai folosite in anii ce urmeaza. Rezultatele cautarilor personalizate se vor baza pe obiceiurile de browsing ale fiecarui utilizator internet in parte, fapt care inseamna ca atat utilizatorii cat si companiile ar trebui sa fie pregatiti. Consumatorii ar trebui sa fie constienti ca obiceiurile lor online ar putea fi urmarite, companiile ar trebui sa fie constiente de faptul ca site-urile mai populare vor atinge pozitii superioare in rezultatele cautarilor personalizate. Daca site-ul dumneavoastra nu are in prezent foarte multi utilizatori, trebuie sa luati masuri in acest sens si sa va revizuiti strategiile de marketing online.