10 caracteristici importante ale website-urilor business de calitate

Asadar, afacerea dumneavoastra are deja sau are nevoie de un site pentru a-si promova brandul. Designul web poate fi un proces coplesitor, dar specialistii in acest domeniu stiu cel mai bine ce este absolut necesar in dezvoltarea unui site si peste ce lucruri pot lipsi (cum ar fi animatii Flash).

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este gasirea unui URL de impact. Asigurati-va ca are sens si ca este in concordanta cu afacerea dumneavoastra, nu este dificil de scris si este disponibil pe platformele sociale. Incercati sa va folositi de resurse precum Panabee sau Name Vine pentru a genera URL-ul si pentru a vedea daca este disponibil.

Odata ce v-ati stabilit domeniul, este timpul sa construiti site-ul si sa luati decizii importante. Iata 10 necesitati pentru site-ul dumneavoastra care va vor ajuta sa le furnizati vizitatorilor o experienta pozitiva pe site, sa imbunatatiti amprenta digitala a companiei dumneavoastra si sa cresteti gradul de atasament fata de brandul companiei.

1. O structura logica

Desigur, un site web trebuie sa fie satisfacator in mod estetic, dar este mai important sa fie folositor si sa isi atinga scopul. Inainte de a alege un server sau de a tasta un tag HTML, ar trebui sa va imaginati traseul de functionare al site-ului. Este important atat pentru experienta utilizatorilor, cat si pentru SEO, de vreme ce Google ia in considerare continutul si structura site-urilor pentru a le afisa in paginile de rezultate. Asadar, faceti o harta si imaginati-va un design pentru site (wireframe) si aratati-l catorva prieteni pentru a va da seama daca este coerent si intuitiv.

2. Informatiile cruciale despre afacere

Cea mai des intalnita eroare este ca oamenii vor sa creeze site-urile pe care si le doresc, nu pe cele de care au nevoie. Imaginati-va site-ul unui restaurant care are o multime de informatii despre istoricul localului, dar din care lipsesc lucruri elementare precum meniul, informatiile de contact sau adresa exacta.

Mentineti textele la un nivel cat mai scurt, daca este vorba de declaratii de principii, pentru ca vizitatorii, lipsiti de atentie, ar putea sari peste aceste pagini fara sa le citeasca. Iata un pont pentru a va defini misiunea in texte cat mai scurte: comparati-va afacerea cu valori universale sau business-uri de notorietate din alte domenii.

Indiferent de afacerea pe care o aveti, ar trebui sa prezentati pe site cateva informatii esentiale despre aceasta si despre domeniul de activitate. Asa cum site-urile restaurantelor au nevoie de un meniu si de specificatiile adresei, fiecare industrie are elementele sale definitorii. Daca aveti un magazin online, este necesar sa adaugati fotografii cu produsele comercializate. Daca lucrati intr-o industrie care implica foarte mult servicii pentru clienti, adaugati o sectiune de testimoniale. Creati-va site-ul in asa fel incat sa ofere acele informatii pe care le-ar cauta potentialii clienti.

3. Informatii de contact

Cele mai importante detalii ale unui site business sunt informatiile de contact, motiv pentru care, in general, acestea au dedicata o sectiune separata si unica in site. Numarul de telefon, email-ul si adresa sediului companiei trebuie sa fie accesibile si usor vizibile, pentru ca nimic nu este mai frustrant pentru un utilizator decat sa-i fie dificil sa interactioneze cu business-ul pe care il vizeaza.

Cand adaugati adresa de email sau numarul de telefon pe site, nu uploadati aceste informatii sub forma de imagini – numarul adresei ar trebui sa poata fi copiate cu usurinta din site pentru a facilita interactiunea. Majoritatea telefoanelor mobile noi au posibilitatea de a face click pentru a suna direct dintr-o pagina web, asa ca este dezirabil sa faceti acest proces cat mai simplu pentru utilizatori.

Nu vreti sa va sune telefonul prea des? Folositi doar adresa de email, dar nu uitati ca este important sa raspundeti in timp util. Si da, este important ca adresa de email sa fie configurata pe domeniul site-ului. Utilizarea adreselor Gmail sau – mai rau – AOL nu este profesionala si nu este privita cu ochi buni nici de catre clienti. Puteti, insa, daca doriti, sa pastrati interfata Gmail si sa va configurati mail-ul in acelasi mod, folosindu-va de Google Apps.

4. Navigabilitate

Asa cum o harta este nefolositoare daca nu are o legenda, un site este nefolositor daca nu poate fi navigat cu usurinta. Asigurati-va ca folositi denumiri logice si usor de inteles pentru paginile site-ului dumneavoastra – contact, despre, FAQ etc.

Cand dezvoltati strategia de navigare, ar trebui sa luati in considerare butoanele de tip call to action. Ce vreti sa faca utilizatorii pe site-ul dumneavoastra? Sa plaseze o comanda? Sa devina membrii? Sa se aboneze? Definiti-va bine scopurile si evidentiati-le.

Puneti-va in locul vizitatorilor site-ului si faceti tot posibilul sa subliniati acele lucruri pe care vreti sa le faca utilizatorii.

5. Siguranta datelor

Daca aveti un site de ecommerce, trebuie sa depuneti putin efort sa va securizati baza de date cu un certificat SSL. Acesta va cripta mesajele dintre dumneavoastra si clientii dumneavoastra (numarul cardului de credit, datele personale etc), oferindu-le acestora siguranta de a face tranzactii.

6. Integrare cu Social Media

Exista o multime de platforme sociale (Twitter, Facebook, Tumblr, YouTube, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram, Foursquare) pe care ar fi bine sa va promovati prezenta, pentru ca social media este o parte esentiala a marketingului unei afaceri.

Integrarea acestor platforme pe site va va ajuta si la SEO, va imbunatati amprenta afacerii dumneavoastra in mediul social web si le va permite fanilor sa va urmareasca activitatea. Prezenta pe aceste platforme trebuie sustinuta prin continut actualizat frecvent.

7. O versiune mobila a site-ului

Telefoanele inteligente si tabletele cresc traficul web, iar acesta va continua sa creasca pe masura ce aceste device-uri se vor ieftini, asa ca ar fi bine sa dezvoltati si o versiune pentru telefoane mobile a site-ului.

Daca in urma cu cativa ani, crearea unui design pentru un site insemna realizarea acestuia pentru computere, acum inseamna sa-i dezvolti un design pentru orice gadget care se poate conecta la internet (laptopuri, tablete, telefoane mobile – toate avand dimensiunile ecranului diferite). Cum poti face acest lucru? Design scalabil.

Site-urile cu design scalabil pentru toate tipurile de device-uri va permite folosirea dimensiunilor fluide, care se adapteaza la orice ecran. Layout-urile sunt ajustabile si imaginile se scaleaza pentru o mai buna experienta, indiferent de device-ul folosit.

8. FAQ

Oamenii au o multime de intrebari. Pe masura ce primiti feedback prin email, adunati toate acele nelamuriri care-i ingrijoreaza pe clientii dumneavoastra si realizati o lista in care sa oferiti raspunsuri clare si concise. In general, intrebarile se invart in jurul materialelor sau ingredientelor folosite (din motive alergenice), informatii despre livrare, despre istoricul companiei, despre procedurile de retragere sau anulare a comenzii etc.

9. Hosting de calitate

Nu va jucati cu serverul de hosting. Aveti nevoie de un provider bun, si trebuie sa investiti si pentru asistenta tehnica 24/7. Daca site-ul dumneavoastra nu beneficiaza de o gazduire buna, afacerea poate fi afectata in numeroase feluri. Un site care se misca incet poate deveni enervant pentru utilizatori; dar mai presus de dorintele acestora, o gazduire precara va poate afecta page rank-ul in motoarele de cautare, de vreme ce majoritatea algoritmilor acestora detecteaza viteza de incarcare.

10. Iata si cateva lucruri de care nu aveti nevoie pe site:

Nu subestimati puterea simplitatii, si luati-va gandul de la a adauga urmatoarele lucruri pe site-ul dumneavoastra:

  • Muzica
  • Flash
  • Orice videoclip sau audioclip care are autoplay
  • Informatii externe si media – nu vor face altceva decat sa incetineasca viteza de incarcare a site-ului

Voi ce considerati ca este important pentru un site?

One Response to “10 caracteristici importante ale website-urilor business de calitate”

  1. LucasH says:

    “Integrare cu Social Media” – nu sunt de acord. Sunt conservativ din fire dar imi plac ideile bune chiar daca implica schimbari majore. Din pacate, o afacere promovata in acest fel isi merita soarta… Daca stau bine sa ma gandesc nu sunt de acord nici cu conceptul de afacere din ziua de azi atat timp cat “intr-o afacere exista hotul si prostul sau pacalitul”. Restul sfaturilor sunt excelente si formeaza un schelet de pornire foarte bun. Felicitari!

Leave a Reply